|
|
|
|---|---|
|
Hur funkar det? Vad händer om man blir fotograferad när man kör en hyrbil? /Lars Don't adapt to the road. Be the road. | |
|
Den som har hyrt bilen får betala..om jag inte minns fel. /Linus |
|
|
Haha, läste det som "Fartkameror och hybridbilar" ;) Hade varit kul om det införts en fortkörningsrabatt på hybridbilar. |
|
|
Det är ju rimligt, men jag har fått intrycket av att föraren måste kunna identifieras för att boten skall kunna utställas. Låt oss säga att man lämnar in en hyrbil för tidigt och att någon tar en lite för snabb sväng med bilen och blir fotograferad. Beroende på rutinerna kring tillbakalämnandet skulle den som hyrt bilen då bli tvingad att betala uppkomna fartböter trots att han inte suttit bakom ratten. Samma sak skulle gälla om man lånar ut bilen. Men hyr man ett fordon kanske man förbinder sig att inte låta bilen köras av någon annan, eller att bli betalningsskyldig för uppkomna böter? /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
A Lind, det hade behövts mer än så för att få mig att köpa en Prius! /Lars Don't adapt to the road. Be the road. |
|
|
Du som hyr bilen står för allt som händer med den under den tid du har hyrt den efterdom du skriver på papperna visa körkort ock betalar med ditt kort /Linus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.