|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag är ny i detta forum, är främst en bmw-mc entusiast men har importerat en bekväm vinterbil. en -93 520Ia Touring med 15.000 mil. Gick tidigare på nordtyska ön Sylt. Länk Så här är det, har en blinkande instrumentbelysning ( och färddator belysning ). Ljudomkopplare och ljusreostat bytt. Mätarna stabila trots blinkande ljus. Får igång ljuset genom att slå av/på belysningen. Gupp eller rattvridning har ingen tydlig inverkan. Tripp mätaren nollas spontanat ibland. Något tips? Sven-Erik Tiberg Luleå | |
|
Testa att koppla ur kontakterna till ställmotorerna (till lyktorna) bakom lyktorna i fram. Jorden blir dålig och då blinkar belysningen som du beskriver... Alternativt dra en ny jord till dem. Lycka till! DANNE Min bil: Länk |
|
|
Tack. Provade att pilla loss kontakterna men dom satt både illa till och ganska fast. Ville inte bryta mera då det är lite bistert ute, under -15C. Sprödare plast. Tror att jag drar en extra jordkabel, kan ju inte skada. Låter först lite konstigt att det skulle vara samma jordpunkt för ljusställ motorn som intrumentbelysningen, men ställdonet för ljusinställningen sitter ju i panelen så varför inte och var sitter jordpunkten för instrumentbelysningen. Kan man som extra jordpunkt också ansluta någon av kablarna till färdatorn månne. /Tibbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.