AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.172

E90/E91 val av kupefärg

Fa
21
Fasting65
325i Touring -07
Jag är fundersam på inredning till min kommande E91:a. Har nog bestämt mej för Arctic lack, men velar mellan grå och svart inredning. Jag vill gärna ha grå stolar, men gillar inte att ALLT blir grått inuti bilen. Det känns lite billigt med helgrå dörrsidor, grått bälte, grått, grått grått...

Jag började kolla begbilar på blockt för att få inspiration till olika kombinationer och fann till min förvåning att det finns åtminstone en E91:a med grå inredning som har mer svart i dörrsidorna - se denna:
Länk

...att jämföra med följande grå, grå, grå, grå inredning:
Länk

Kan någon här på forumet förklara hur man får en bil med den övre färgkombinationen i kupén? Har BMW ändrat specen? Upplys mej gärna.

[En 325iT -07 beställd (lev. mars/april)]
Visa användare
13
PlayR
530e -18
Jag gillar inte grått alls, men smaken är ju olika.

Gå på svart och glöm inte det svarta taket, det saknar jag i min..
Fa
21
Fasting65
325i Touring -07
Hmm... jag är inte helt säker på att jag gillar svart tak. Tycker det känns lite murrigt. Jag upplever nog att kupén blir mindre med svart tak.
Visa användare
13
PlayR
530e -18
Som sagt, smaken är olika. :)

Hur som helst, den grå känns lite billigare tycker jag..
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
alla har olika smak som sagt, själv avskyr jag grått, letar själv bil nu och jag väger upp en snygg inredning och betalar mer. svart skinn är snyggt men tråkigt.

Svart tak e riktigt snyggt, jag skulle valt svart takt med vinröda eller mörk bruna skinnsäten och allt övrigt svart.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
svart tak rekommenderas! var också orolig för att kupén skulle upplevas mindre, men så är inte fallet. det svarta tyget verkar dessutom vara av högre kvalitet än det gråa.

/Lars

Don't adapt to the road. Be the road.
Mr
435
Mr.Nullzwei
1602-72
2000 touring-72
2000 tii touring-72
323i Baur-84
328iM Coupé-97
525iM Touring Individual-95
Alpina B3 3.0-94
330e-20
Fasting65:

Bilen på Autowåx har inredningen med specifikationen:

Stoff/Leder Citrus/Ouarzgrau (FFB6)
Fa
21
Fasting65
325i Touring -07
Mr.Nullzwei: Åf_n, ja då förstår jag färgkombinationerna, för det är bara Citrusläderklädseln som ger såna dörrsidor om man bläddrar i BMWs pappersbroschyr för 3-serien.

Rackarns att bilderna är så dåliga att klädseln ser grå ut. Konstigt att säljaren skriver att det är grå tyg/läder.

Jaha, då får man rikta näsan till svart inrening ändå. Missförstå mej rätt. Jag tycker inte illa om svart, men jag har haft en svart E46:a med svart halvläder och tänkte köra på något annorlunda denna gång.

Är dock fortfarande skeptisk till svart tak, men jag får väl ta en tur till bilhallen igen. Svarta tak får mej att minnas de gamla Opel Asconorna och Mantorna i Ludvika/Smedjebacken som pimpades med svart innertak...

Visa användare
13
PlayR
530e -18
Inte för inte de pimpades till svart.. :)
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Fasting65,
Skoj att det är fler än jag som kopplar ihop svarta innertak med oplar från sjuttiotalet. I mitt fall Rallykadett från -69 som jag hade ett par år. Dock ej i Smedjebacken, men i annan "landsortshåla" :)

Har idag 316i med svart och 530i med vitt innertak och föredrar definitivt det vita.

För övrigt tycker jag att de ljusa inredningarna med svarta mattor är både snyggare och mer praktiska än de heljusa. Den på Autowåx ser trevlig ut på foto åtminstonde. Helsvarta inredningar är praktiska men ack så tråkiga.

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.