|
|
|
|---|---|
| Tjenare. Jag håller på att montera en mekanisk pump på min gamle 525 TDS motor för att få lite mer snurr i maskinerit. Jag har ju även tänkt lägga i den i en Volvo 740(760) så då underlättar det mycket med en mekanisk pump. Ja tänkte fråga om en vanlig 740 intercooler räcker till om jag ska ställa på pumpen och ladda lite mer och hur mycket kan ja ladda ungefär? Och behöver jag göra något åt spridarna? | |
| Fan vad ball, hade själv en 945 tds som jag ryckte w-slangen helt på, var nere i tyskland o hämtade en v70tdi med biltransport . min volvo laddade ungefär 1,9 bar i uppförsbackarna med 2100kg på draget . Min ic, höll inga problem så den pallar säker 2bar innan gavlarna på ic ger sig. | |
|
Man ska gärna inte ladda mer än 1,3 bar med en volvo original IC. Köp en billig från KL Racing istället. |
|
|
spridarna behöver du inte byta ut förrens du trimmar upp din mekaniska pump, du har ju bara ställt på den. men om motorn gått långt rekommenderar jag en ny skimsning/rengöring och provtryckning av spridarna. kl racing är att rekommendera om du nu inte vill ha modell större (Scania) ex. min bmw 324td hemsida Länk |
|
|
en kompis har en 745 reggad med 524td motorn , motorn som sitter i är inget vidare men bilen är ju reggad iaf. den kan du ju köpa om du vill då är ju allt klart, sitter även 945 instrumentbräda i den |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.