AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
622

Elfel med e30 325, urladdat batteri. Hjälp!

Ma
9
MaxB
325iK -88
Ja, då var problem-nisse här igen ;-) Hehe, det är såhär att jag köpte en 325 e30 i September under förra året. I början så gick bilen tokbra, ända tills jag började meka ur stereon ur bilen, då började batteriet att ladda ur emellertid, ibland var det lugnt och ibland så laddade batteriet ur hela tiden.

Nu så laddar batteriet ur på ett dygn eller två ungefär, kanske tre om man har tur, trots att jag inte har någon stereo eller så som helst ikopplad.

Tidigare så fanns även ett larm inkopplat, som dock nu är urkopplat.

Kabeldragningen som går till stereon, databox osv är skarvade på flera ställen och det ser lite rassligt gjort, kan det ha med det att göra? Jag har svårt att tänka mig att det är något som tjuvdrar då jag inte har något externt ikopplat?

Våren börjar ju falla på här i Stockholm snart förhoppningsvis, så det känns som att det är dags att ta itu med problemen nu såhär till våren :-) Därför jag skriver tråden..

Är det någon som förresten känner till en relativit billig bmw-mek i Stockholms-området? Privat eller ej, spelar ingen roll.. är ute efter ett kamremsbyte och en service modell mindre!

Tack på förhand!
Ma
9
MaxB
325iK -88
Det lättaste kanske vore att lämna in bilen, vad skulle det kosta för att lösa ett sådant här elfel måtro? Kan det göras i samband med ett kamremsbyte å den mindre servicen? Eller måste man lämna in bilen på ett speciellt bil-el-ställe?

Tack igen! :-)
Har du en mutlimeter så ta upp varje säkring och mät upp strömmen (Ampere), så får du reda på vilken krets som spökar iallafall. OBS: allt ska vara avstängt. Där det visas större strömmar än några mA (har glömt hur många mA som dras i "standby"-läge, men mkt är det inte), där är det fel.
I mitt fall kom jag ganska fort fram till att det var min radio som spökade trots allt.
Att kablarna är skarvade är ingen anledning i sig att det kan läcka ström - men det är ju inte bra av andra skäl..

--
Markus
Ma
9
MaxB
325iK -88
Är det någon som vet hur många mA bilen bör dra i avstängt läge?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.