AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.350

Har jag Svankstöd i min e46'a?

Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
Ja de e frågan ? ! Bilen i sig är rikligt utrsustad med det mesta då givetvis även med BMW's sportstolar i Helskinn, (förövrigt jävla sköna stolar nästan i klass med e36'ans m3 skinnstolar (cobra mod.) Nå ? Vart fan hittar jag knappen/reglaget till det? eller har jag ens det`? hur vet jag det? ;) MVH
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
jag har dom stolarna och har då inte hittat nåt iaf..

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Leif: Det ska vara en rund knapp med fyra pilar som sitter där du har de övriga el-reglagenför stolen. Här ser du en halvtaskig bild på hur det ser ut på min 330Ci... Länk . Inte den bäsa bilden för att visa just den knappen men du ser den längst ner på bilden.Har bättre bilder om du vill ha.

Mvh Jimmy

Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
xcoob: ok?

Jimmyboy: tack. (förstår vart du menar) hade dock ingen sån så då har väll inte jag den möjligheten då!

mvh
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Vet inte ens om det fanns svankstöd till E46. Har också sportstolar men inget svanskstöd i syne.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Svankstödet är ett tillval som kan väljas både på standardstol och sportstol, både på E46 och E90. Det verkar ganska ovanligt att det kryssas för. Jag hade det på min 330i E46 och även på min nuvarande 330i E90. Jag tycker det är ett utmärkt tillval, kostade c:a 2500-3000 kronor. Just möjligheten att kunna variera svankstödet gör att ryggen klarar sig väldigt bra under långfärd, i alla fall har min rygg upplevt det så.
Som Jimmyboy skriver manövreras det med det runda reglaget i framkant på stolens sida. Finns det ingen sådan knapp saknas det ställbara svankstödet.
Le
74
Leif_325
Bmw 328ia e46
Hillstreet: som Nockenwelle säger så finns detta tillval till e46 samt e90 modellerna! vet inte om det fanns till dom riktigt sena e36'orna oxå? typ 98 då! när e46'an lanserades!

Nockenwelle : Tack för svaret dock saknades detta tillval för mig tyvärr!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Hillstreet: Hehe, häng med lite nu ;) . Klart att det finns svankstöd till E46, läste du inte mitt inlägg ovan, kolla länken så ser du hur reglaget ser ut :))

No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag hade ställbart svankstöd på en 328i -96. De var nog egentligen en uppblåsbar kudde som bara kunde pumpas upp respektive tömmas. Det gick inte att flytta stödet uppåt och nedåt, vilket är möjligt på E46 och E90.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har oxå för mig att svankstöd inte finns på E46. Tror att Jimmyboy ljuger =)

// M.v.h. Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.