|
|
|
|---|---|
|
Jag har en E39 från 1996 och har kommit över en glastaklucka från en krockad E39 från 2000. Finns det någon som gjort ett liknande byte? Måste man plocka bort innertaket och byta hela modulen eller räcker det att byta själva luckan från utsidan? /Andy | |
| ? | |
|
Du måste nog göra jobbet från insidan..dvs ta bort innertaket mm. Funderar på att göra samma sak framöver då jag kommer över en komplett glaslucka. Lycka till mvh Forry Min bil Länk |
|
|
Hej! Prova denna länken och se om du inte kan bli lite klokare. Länk //Håkan |
|
|
Passar på att slänga ut en trevare, finns det någon som är missnöjd med att ha glastaklucka och känner för att byta till en vanlig??!! Jag vill ha glastak på min .:) Min bil Länk |
|
|
Forry Jag tycker att det är guld med glaslucka så jag vill inte byta. Har du kollat på Laga.se och bildelsbasen efter lucka brukar finnas det mesta där Bil med lucka Länk |
|
|
Forry , nu åker vi till garaget och sätter på kaffekannan,,, sugen? /Mats |
|
|
Hej! Tack för alla svar! Om ni får tag på glastakluck men det råkar vara fel färg på innertaket säg gärna till. Jag råkar ha ljusgrått tak i bilen men svart i glastakluckan..... |
|
|
Finns det inte glastaklucka till E34:or ? Skulle ju vara extremt häftigt :) MVH Micke |
|
|
_MiCke_: Vet att jag har såg en blå ALpina B10Turbo-E34 i Canada som hade glaslucka. Tror inte att det var orginal(99% säker) men tydligen finns det möjlighet då denna bil har det. Det ska finnas en tråd om det på m5board, sök där och du finner mera info. |
|
|
_MiCke_ Bild på bilen: Länk Topic om bilen lite längre pratar man om glasluckan: Länk |
|
|
det skall bli mitt mål med bilen.. fixa glastak.. det skulle vara riktigt häftigt :) starre: det var absolut inget fel på den alpinan! =) MVH Micke |
|
|
Nu är en komplett glaslucka beställd så det blir montering så fort vädret blir skönare. Lär väl bli ett mektips dessutom(i vanlig ordning:-) ///Forry Min bil Länk |
|
|
Ser fram emot det, får väl se om BMW kan fixa fram en grå takluckeinredning.... /Andy |
|
|
Beolink* Har du fått någon prisuppgift?? Mvh Forry |
|
|
Nope, Köpte glastakluckan komplett för 1500:- begagnat, Men insåg sedan att jag ej kunde flytta över det innertak (ljusgrått) i luckan som satt i min befintliga. Utan att det var ett annat i glastakluckorna (vilket visade sig vara svart i den jag köpte). /Andy |
|
|
Skjutluckan kostar strax under 900:- Ny Tätninglist 250:- |
|
| Problemet med glaslucka på E39 är vindbruset. Om man stänger "innerluckan" så är det ok, men om den är öppen så är det ett irriterande sus i motorvägshastighet. Och själva poängen med glaslucka är ljusinsläppet som är mycket trevligt. Möjligen går det att åtgärda med nya lister, men jag har haft samma problem på alla mina E39:or. | |
|
Tack för prisuppgiften Forry! Jag köpte en begagnad ljusgrå tygdel till E39 på ebay, dock så skickade säljaren ett olje och fettfläckigt elände som jag i idog iver lämnade omedelbart till kemtvätt. Tyvärr visade sig luckan vara för liten (kommer väl troligen från en E46). Eller så krympte den väl i tvätten :) (NOT!) Jaja, vi får väl se hur historien fortsätter. Uppgradering till DSP Professional SA 677 ligger före i tiden prioriteringsmässigt. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.