|
|
|
|---|---|
|
Hej! Skiljer de något på E39ans rattstänger med tanke på att vissa rattar bara passar till 99ans modell? | |
|
under 1999 så bytte bmw överföringssätt av el och signal mellan ratt och rattstång. Tidigare skedde detta genom en extern släpring som senare integrerades med rattstången. Samtidigt med detta så byttes även airbag och styrenhet ut till ej kompatibla med de tidigare årsmodellerna. /Andy |
|
|
Hej tack för svaret. Har du någon sida med mer info eller liknande om man kan bygga om grejjerna? |
|
|
Jag ställde exakt samma frågor för ett år sedan, men det jag då kom fram till var iallafall följande: Flera enheter som tex, rattstång, rattkrans, airbag, airbagstyrenhet mm. var tvugna att bytas ut, varpå jag slutade räkna när jag passerat 10.000:- strecket. Att modda ratten såg jag som för vanskligt då det involverade airbag och de skador som kan uppkomma på både förare och bil eftersom saker och ting inte är riktigt avsett/anpassat för de nya airbagarna. Jag antar att du har en standard multifunktionsratt som du vill byta till en M-sport ratt? Dessa finns också i versionen som behövs på de äldre bilarna utan att modifiera något, vilket isåfall hade varit ett bättre alternativ. (pris runt 3.500:- på ebay) /Andy |
|
|
Ja jag har sökt ok kikat runt men detta va bästa vettiga svaret. Tackar. Ja det är M-ratten jag jagar. Ska söka m-ratt på ebay då. tackar! mvh Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.