|
|
|
|---|---|
Njuren |
Hej! Fick idag reda på att Trafikförsäkringen prishöjas rejält, javet ja e lite sen =) Bästa pris ja fick på en 525 E39 2002:a var 14100kr/Helår (24år gammal) Vad kan priset bli efter höjningen i mars ungefär tror ni? Bättre o vänta tills man e 25? Mvh Njuren! |
|
Trafikförsäkringen blir 34% dyrare. Övriga premier påverkas inte. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Tillägg att det bara är ett förslag än så länge det se annorlunda ut ochså....Men som sagt lägg på 34 % på trafik delen så har du ditt nya pris. Mpower |
|
Njuren |
Kul, nästan 20loppor.... |
|
Njuren: Hela försäkringen höjs ju inte med 34%, bara trafikförsäkringsdelen, vagnskada och delkasko är orört. Eller ska du betala 14.000 kr för en trafikförsäkring bara? Byt bolag i så fall... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Länk Någon som vet när fas 2 kommer? Tycker det verkar vara ett helt sjukt förslag då man inte låter andra grupper bära sina personskadekostnader på samma sätt. Kommer nog inte bli många personer under 25 som äger en bil, iaf inte på pappret. |
|
|
Skall man bryta ut bilisterna från övriga vårdtagare, skall man också göra detsamma med alla andra grupper! Arbetsskador ska bekostas av arbetsgivarna. Idrottsskador ska bekostas av klubbarna (även sjuklönen från första dagen, det rår inte arbetsgivaren för) Fängelsena skall helt finansieras av de intagna, deras framtida inkomster, samt deras familjer. Osv osv. Har i hela mitt liv röstat borgerligt, och kommer aldrig göra ngt annat heller, men detta förslag är det dummaste jag varit med om från högerkanten. I grund och botten försår jag resonemanget, och jag köper det till 100% OM man samtidigt genomför denna synförändring i hela samhället, med ovanstående exempel som ett par exempel. Bilisterna betalar säkert in 80-90 miljarder/år i olika skatter, varav ca 15 går tillbaka bla iform av vägar. (någon som vet mer exakta siffror?) Hur mkt kostar hela sjukvården idag, alltså HELA sjukvården? Det skulle inte förvåna mig om det bilisterna betalar in i skatt räcker till hela våran vårdapparat, med vård av fyllon, narkomaner, rökande lungcancer patienter osv osv, You name it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.