|
|
|
|---|---|
Peter |
Jusst det.. var kan man köpa spacers ca 25-30mm till bmw 5/120 ? några tips eller ska man be någon svarva och mekka lite..? hmmmm.. www.spacers.nu är ju inte så värst billiga.. och bildelsimportens HR kostar väl lite för mkt.. mvh PETER |
|
ska du ha 30mm spacer? du är inte så mycket för säkerthet förstår jag, har hört talas om många som tappat hjulen vid hård körning, för bultarna brister. spacers tillverkar man själv, alla har väl ett par gamla bromsskivor liggandes, eller går väl att hitta i princip grafis på skroten, sen ber man någon svarva till dom, eller så kan man ju fixa dom själv med, men det kanske blir obalans då. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
Peter |
30mm - jupp jag skrev ju jusst det.. :-) visst är jag för säkerhet.. hmmm... kanske blir den på 30mm av en sådan typ som man skurvar fast i bilen och med gängade hål för hjulbultarna.. det kan ju vara lite starkare, ska ha 30mm fram och 20mm bak.. om man kikar på bildelsimportens HR spacers så verkar de gå ända upp till 40mm med modeller för enbart lååånga hjulbultar.. Hård körning förresten? bankörning eller? det låter ju lite skrämmande.. |
|
nä, på vanliga vägar.. kör man av på bana så kör man ju knappast ihjäl sig. jag kör med 10mm nu, men gillr inte det, vill absolut inte ha mer än 5mm. och med så mycket spacer så ändrar man ju belastningsvinkel på lagren mycket med. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Jag har 2 st spacers ca 20-30 mm liggandes som först är bultade i bilen med speciella bult och därefter bultar man de vanliga i spacerplattan. De är i alu och alla bult (utom de vanliga) finnes. Skulle kunna säljas till ett bra pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.