AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.119

vet någon nåt om denna m3cab

BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
har någon kollat denna bilen?
Länk

vill även ha lite generella tips på vad man ska kolla upp med en sån bil.

mvh Danne
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
gäller även denna bilen..
Länk

///Danne
vet inget om dem men m3 cabarna ligger itne bra i pris och verkar vara rätt kalla på marknaden
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Danne: Vet inget om just dessa bilarna. Men generellt på äldre E36 är ju att kolla rost på bla. bagageluckans nedre insida, under låsmekanismen. Vidare är det vanligt med rost vid tex. sidoblinkersen och runt hjulhusen.

* Den översta har ju inga M3 speglar varför, stölder? Stort minus, väldigt dyrt att skaffa orginal speglar i efterhand. Vidare har den grymt stora fälgar, snyggt kanske, men kontrollera hjulhusen så att de ej dåligt moddade eller valsade för att få plats med de där hjulen i kombination med den sänkningen. Klarar bilen 4 pers och nån väska utan att skava i hjulhusen? Plus för nästan orginallook och den lilla regskylten (tillsynes godkänd vv-skylt) = snyggt och ovanligt ;)

* Den nedre saknar orginalfronten och orginalbakspoilern, finns dessa? Längre andra handsvärde utan dessa. Kolla på hur jobbet med de eftermonterade skärmhjälarna är gjort, leta även efter rost där. STORT plus med hardtoppen och fälgarna (Breyton kopior?).

Viktigast på dessa bilar är dock hur de mår mekaniskt och då främst i motorn naturligtvis. Ras på desssa äldre M3:or är inget ovanligt och kan bli en DYR historia. M-test är kanske att föredra.

Lycka till med bilköpet / Mvh Jimmy

hade jag letat m3 cab hade jag nog kollat upp denna Länk verkar vara fin
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
ja den vita M3an såg riktigt fin ut.. tyvärr har jag redan hunnit köpa nu :( blev bara en 328 cab istället..

///Danne
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
BMW-danne:Lägg gärna upp några bilder på 328an så vi får se pälan......
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
bilder kommer såsmåningom.. är inte så haj på o lägga upp bilder osv.. dessutom är det inget vidare väder o fota i nu ;)

///Danne
bara att gratulera :D ...vad är det för spec på den , färg utrustning m.m??
Instämmer om den vita, ser riktigt fin ut.. Dessutom ser den ut att vara nästan original!
Får bli en vit M3 cab nästa gång. :-)

///Micke
Min cabrio Länk
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
tror det är den första vita M3cabben jag sett.. passade väldigt bra. tråkigt med en äldre bil som är vit bara, rosten kommer ju förr eller senare :(

328an är Avusblå med svart cab
M3paket från fabrik med speglar , kjolar, stötfångare..
svart skinn med elstolar.
manuell
sänkt med FK sänksats, ställbara dämpare
rostfritt 2,5" med racekattar, chip o sportfilter
hardtop
xenon framlyse med angeleyes
18" breyton magic kopior

///danne
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Möjligtvis den här? Länk
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
exakt den var det ja ;)

någon som vet något jag borde veta om den?

///Danne
Hummm, det står Landskrona i annonsen men den bilen har jag sett rätt ofta här i Karlskona i höstas.

///Micke
Min cabrio Länk
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
M3an som var i annonsen jag frågade efter (nederst) kom från Karlskrona.. den ser nästan exakt likadan ut som 328an jag köpte.. skillnaden var väl i princip att M3 har 19", min har 18". sen är det inte M-paket utan typ Rieger på M3an och M3 paket på 328an.
sen kan man lätt luras då det sitter ett M3 emblem bak på 328an :( men inte länge till..

sen är det möjligt att 328an varit i karlskrona också, då han jag köpte den av inte ägt den så länge utan fått den i inbyte på en M3a.

///Danne
Ok, kan ju då varit M3:an jag sett.
Vet bara att jag reagerade på den för jag gillar fälgarna.

///Micke
Min cabrio Länk
BM
511
BMW-Danne
BMW 530d -02
ja, det är inte exakt samma fälgar.. mina heter Koya och dom på M3an var från bilomotor i taberg (dom som annonserar flitigt på powerbörsen)

i övrigt är bilarna ganska lika och snarlikt utrustade-.. tyvärr verkar det som M3an blev såld innan jag hann kolla på den, skulle åka i lördags men det var en annan som skulle kolla innan... och sen hörde jag inte av säljaren o nu är annonsen borta

///Danne
Ok, då har vi rett ut det, såg oxå annonsen på M3:an. Man spanar ju alltid sitt närområde först. :-)
Lycka till med 328:an, jag är skitnöjd med min!

///Micke
Min cabrio Länk
han som har ägt den 328 cab som du har köpt från landskrona den är mycket fin ja har sett den live o sen vet ja att han sköt den bilen mycket väl....

Toni
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.