AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.454

Byte av klädsel/inredning i e:39:a?

Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Jag har en 528ia från 96. Med sliten ljusgrå tygklädsel på förarstolen samt lite skitig/använd i övrigt med.
Airbag lampan lyser och felet ligger tydligen i förarstolen, kostnad för rep hos bmw ca:8000:- Fick förslag från tidigare ägare att med tanke på klädseln så är det bättre å köpa en annan stol/inredning.
Nu har jag evt hittat en Länk

Tror ni att den passar rakt av?
Går det å montera ett fällbart/delbart baksäte i en bil som inte har det original?
Hur mycket av el osv är standard i bmw, skulle jag kunna få detta å lira med mina nuvarande elstolar?
Blir det en störande nyansskillnad mellan nuvarande ljusgrå inredning mot den nya? Då det fortfarande kommer å vara samma instegslister mm som är färganpassade till bilens nuvarande klädsel. Hur mycket jobb är det å byta så pass mycket av inredningen? Kommer detta å sänka värdet på bilen?

Hoppas någon har tips/erfarenheter å komma med!

Tack på förhand!

Beemer-Tompa
Transocean
Det blir fint! Priset är för högt, försök att pruta rejält! Hur mycket el du har i din bil är det bara katten som vet, jag köpte själv en fin skinninredning med elfunktioner till min e34, alla sa att det är fördraget men ingenting var fördraget så jag kör utan el...suck. Jag gav 3000 kr för en fin skinninredning.

Juha
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Vad vore ett rimligare pris? Och kommer baksätet gå å montera i en bil som inte har fällbart som original, är det något universal så att det passar oavsett?

Vore tacksam om någon visste vil undvika grisen i säcken köp!

Tack!

Beemer-Tompa
Jag köpte en komplett sportinredning i svart läder (elstyrt) med alla dörrsidor och alla sidorlister för 5500:-.

Skrotarna vill ha minst 10k för en inredning... Att koppla in elen är inga problem egentligen... Det finns mig veterligen två olika kontakter beroende på årsmodellerna... Vet ej det där med fällbart baksäte men testa på plats innan du köper? Det lär ju killen gå med på om du köper grejerna om det passar... att byta stolarna är simpelt... bara fyra torx-skruvar på vardera stol..

På touring som jag har är det gjort på 2 timmar att byta inredning... men jag hade ju manuella stolar innan så det blev problem att mekka in strömen...(Det tog tid).
Transocean: Vill nog säga att priset på en inredning till e39 är något högre än till e34 pga utbudet som finns.
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Tack då vet jag!

Beemer-Tompa
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
m_johan84> Hur mycket av kablarna var fördragna i din bil då du bytte? Själv kan jag bara se ett enda kontaktstycke under sätet (manuella sportstolar).

*BAWORAK*
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Det passar inte om du inte har fällbart idag
Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Hej!

Har pratat med säljaren och enligt honom så går det å montera med viss modifikation, skulle behövas några fästen som tydligen skall finnas å köpa på bmw.

Så jag testar och hoppas på det bästa!

Tack för all hjälp!

Beemer-Tompa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.