|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Inte så haj på tyska tydligen som du. Men fattade vinken nu det är ju tydligen så att man kan välja vilken ljudkälla man vill till dvd ingången. Men har man ingen stereo aux ingång så får man hålla sig till mono som jag har i mitt fall. Ska kolla det där med att trycka på klocksymbolen och se ifall jag har video overlay på min tv free modul. Jag har inga problem med att få ljud då jag spelar med dvd´n det blir rätt ljud till den utan att göra något. /Pulare |
|
|
Nästan helt rätt, om man INTE har video overlay så får man enbart mono till bilden ÄVEN om man har stereo aux på sin radiomodul. (Det är nämligen inte radion som begränsar stereo till mono utan TV-modulen) 1. Om man däremot har Video overlay så kan man använda Stereo Aux in på sin radio för att få stereo och behålla samtliga inkällor som t.ex cd-växlare. 2. Om man har Video overlay och INGEN Stereo Aux på radion så måste man "offra" antingen bandaren eller cd-växlaringången för att få stereo till bilden. Video overlay funkar nämligen så att bilen tror den spelar en ljudkälla som normalt, men Video overlay lägger bilden från tv/video ingången på skärmen oavsett vilken bild man har uppe: Radio / navigator, Färddator, Telefon osv). Hoppas detta förtydligade situationen.. :) /Andy |
|
| En kille gjorde `tv-free`med datorn på nyare och menade göra samma för mig så att jag kunde ta bort kabeln,men det gick inte med min,det var den första ana/digi modul han försökte orsaken blev inte klar.Lovade återkomma när han fått reda på varför det inte gick med ana/digi modulen. | |
|
Hej, Vad kostar det att få det gjort på mjukvaruväg? Är det omkodning som faller bort vid service samt strömbortfall eller är det en förändring i firmware vilken består trots ovannämnda händelser? Bara nyfiken... /Andy |
|
|
Beolink Tack för en utförlig beskrivning av overlay funktionen. Har testat min tvfree med tryck på klocksymbolen och det finns ingen overlay funktion på den så jag får fortsätta att avnjuta filmerna i mono. /Pulare |
|
|
Hjälp en nybörjare på BMW. :) Kan man se någonstans vilken version av navi/TV man har? Jag har en E39 -99 men jag är osäker på vilken månad den är tillverkad. Försökte få bort spärren genom "gör-det-själv" anvisningen men lyckades inte, betyder det då att jag har en såpass sen att det inte går på den. Eller är jag bara kass? ;) //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
|
I mina bilar så står det i serviceboken vilken månad de är tillverkade. Under passagerarstolen finns en tillbehörslista inklämmd, på den står det också. Vissa påstår också att detta står på en lista klistra på undersidan av baksätesdynan. Om du lyckas få ut navigatorcdspelaren så står det stämplat på ovansidan av denna vilken månad den tillverkats. Om du tar fram VIN nummret så kan det tolkas ur detta vilken månad bilen tillverkats. Hör av dig om du behöver fler förslag, jag har troligen missat ett antal.... :) /Andy |
|
|
Tackar Beolink! :) Nja jag ska väl klara mig med några utav dessa hoppas jag.. ;) Ska kolla omedelbums. //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
|
Jag kollade vilken månad den var tillverkad och det var maj -99, är det för sent för att kunna ta bort TV-spärren manuellt då eller? //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
|
Då skall det enligt diverse källor fortfarande gå att ta bort med Brightness/Contrast tricket. /Andy |
|
|
Jasså? Hmm, då kanske jag gör fel ändå. Tyckte "manualen" var så lätt att följa, men jag fattade visserligen inte riktigt när man skulle hålla in knappen och stänga av. Vad menas med "den gröna" kontrastinställningen? Den är inte grön på min? Jag får prova igen. //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
|
Ofta så krävs det ett antal gånger innan man får timingen helt rätt. Tog mig nästan 10 gånger innan det bet. /Andy |
|
|
Okej, timingen är viktig med andra ord. Jag får fortsätta försöka! Tack för hjälpen iaf! //Andreas BMW 528iA Touring -99 |
|
|
Vid omkoding av videomodul till senaste sw. i min E38 (98-10) i samband med MK4 uppgradering försvann möjligheten att trolla bort tv-spärr med "Brightness/Contrast". Kabel lösning var det enda som fungerade för mig ivf. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
MK3& MK4 går aldrig att trolla bort tvspärren då alla dessa är tillverkade efter 1999 månad 9. /Andy |
|
|
Min TV modul är tillverkad Juli-99, (E46) jag lyckades inte få bort spärren med "brigthness/contrast" metoden, trots ett antal försök. Men jag byggde IBus adapern som jag såg i nån länk här på forumet och kopplade laptopen till och programmerade bort spärren, funkade hur bra som helst. Så man slapp köpa TV free kabel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.