|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Nope, har köpt totalt 3stycken, 2st för 41Euro och en för 65 Euro. Dubbelkollade min historik. Frakten har varierat från 11 Euro till 22 Euro Köpte samtliga mina på "köp nu", var med i ett par auktioner, men de slutade någonstans runt 95Euro. /Andy |
|
|
Ok ! Då har jag missat dom helt enkelt.. Då har du haft tur !!! ;-) Mvh Jimmy |
|
|
Har också upplevt ungefär samma som Jimmy. Har aldrig sett några så billiga "Köp direkt" däremot så kan man ju ha flyt att vinna en auktion till ett hyffsat lågt pris men oftast tickar dom i iväg mot 60€ + frakt. Har själv en kabel som fungerat utan problem samt att jag vet ett 10-tal som använder sådan och har bara hört om en som hade problem men det var med all säkerhet att den ena kontakten inte var korrekt istucken. Hur lätt/snabb monteringen är beror på bilmodell. På Touringarna sitter TV-modulen under den främre delen av lastgolvet vilket då måste skruvas av. Inte svårt på något vis men det tar en stund extra. ___ //Ulf |
|
|
Jag gav €56.66 + €18 ifrakt för min på ebay /Pulare |
|
|
Hej, satt just och tittade på såna där moduler, just en snygg röra, vilken sort skall man köpa finns ju några olika? En länk till nån på ebay.de som har bra grejor vore fint! MVH Nurse |
|
|
Hej, satt just och tittade på såna där moduler, just en snygg röra, vilken sort skall man köpa finns ju några olika? En länk till nån på ebay.de som har bra grejor vore fint! MVH Nurse |
|
|
Hej, Se till att du får en med Video Overlay funktion, så att du om du i framtiden vill kan njuta av stereoljud till dvd eller annan videokälla, vilken annars blir mono. Såg att vi nu åter är nere på en miniminivå av under 50 Euro för "köp direkt".... :) /Andy |
|
|
Beolink: tvivlade lite på dig men helt riktigt så finns det en som säljer för 49,50€ + frakt. Har själv köpt ett par st från honom tidigare och det har fungerat klockrent. Möjligt att marknaden för TV-FREE till de äldre modellerna börjar bli lite mättad och att han har sänkt prisnivån för att få lite volym. Kan ju inte kosta speciellt mycket att tillverka en sådan kabel om man har kunskapen så det finns säkert pengar att tjäna även för 50€ per styck. ___ //Ulf |
|
| Vad har han för adress på ebay så man kan kolla på det för jag har ingen video overlay function på min tv free modul skulle gärna vilja ha det till min dvd spelare. | |
|
eBay TV free med overlay (inte den jag köpte från, men lika dan). Länk /Andy |
|
| Den jag har ser likadan ut. Men det här med stereoljud gäller bara om du har en nyare radiomodul dvs efter 09-2002 då man har en aux ingång med stereoingångar före detta datum så har man endast mono ingång till radion. | |
|
Mig vetligen har cd-växlaringången (vilken med fördel används vid video overlay) alltid varit i stereo sålänge den funnits, men det kanske bara gäller mina bilar ;+). /Andy |
|
|
Läs här på deras hemsida där står det mera om tv free modulen och att aux gäller efter 09-2002. Länk |
|
|
Nu vill jag egentligen inte ge mig in i någon pajkastningstävling här,,,, men jag kan inte låta bli: Läs noggrannare!!! Det står mycket riktigt att "stereo aux" inte är tillgängligt före 09-2002, (Vilket beror på att ingången inte alls existerar på tidigare apparater) MEN Durch drücken der Uhr Taste am Bordmonitor kann das Video (TV) Bild seperat zur jeder Audioquelle hinzugeschaltet werden (Overlay Modus) = Man kan koppla in Video overlay till samtliga audiokällor genom tryck på klocksymbolen. Ingenstans nämns det att alla andra ljudkällor är i mono. Du kan själv prova att trycka klocksymbolen när du spelar en cd-skiva så får du se om ljudet blir i mono. /Andy |
|
| Det går även att skicka in signalerna genom kassette ingången och på så sätt få stereo från dvd:n också kan man ha kvar cd-växlaren dessutom. | |
|
Där man kopplar in tv free modulen är ju att man tar bort befintlig blå kabel och sätter tv free modulen i serie med tv moduls ingången. Och enligt dom plintscheman som jag har läst så finns där bara mono signaler in där och även utgångarna för ljudet är bara mono. Så det där med video overlay fungerar säkert om man har en radiomodul tillverkad efter 09-2002 då du då har en stereo aux ingång. Det finns inga stift för att koppla in stereo på tv free modulen det är endast ljud in eller ut: /Pulare |
|
|
Stereo aux ingången finns ju inte där bak där tv modulen finns för den sitter bak 16/9 monitorn på bilarna efter 09-2002 /Pulare |
|
|
Och vad har det du just skrev med video overlay att göra? /Andy |
|
|
förklara vad video overlay står för då jag har bara svarat på om stereo ljud eller ej. /Pulare |
|
|
Citerat ur ditt meddelande: "Så det där med video overlay fungerar säkert om man har en radiomodul tillverkad efter 09-2002" Förklaring om video overlay har redan jag och andra gjort, tidigare i denna tråd samt du själv har länkat till en föklaring på den tyska sidan. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.