|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| har fått tag i en kille som säger att han kan ta bortm in TV spärr med ednast omkodning ut av TV modulen !! kan det stämma ? | |
| Ja det kan stämma , jag har för mig att jag läst ett inlägg om det tidigare , test och göra en sökning. | |
| Är det inte bättre att köpa en tv-free kabel? | |
|
Ja, dete stämmer. Flera tyska företag annonserar att de kan ta bort spärren så att man kan se TV närsomhelst. ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå |
|
|
Upp till och med MK2 versionen av navigatorn kan ni själva göra denna omprogrammering via ett par knapptryckningar. Ge aldrig mer än 650:- för en TV-free kabel (E38, E39, E53, E46), det finns dock många lycksökare i Tyskland som säljer dem betydligt dyrare. /Andy |
|
|
Vad jag känner till är det inte alla MK2 du kan programmera om själv. Tror möjligheten försvann någon gång under 1999. Min tidigare 540 dom var tillverkad 11/1999 gick inte att själv programmera om. Beolink: du får gärna berätta var man kan hitta dessa kablar under 650kr. ___ //Ulf |
|
|
Stämmer, det finns ett fåtal MK2or som ej går att fixa själv, dessa tillverkades efter 09/1999. Sök efter "tv free bmw" www.ebay.de Så hittar du plugnplay adaptrar från 390:- och uppåt. Själv köpte jag en från Carmes för 600:- som inkluderade kablage för AVingång, extra skärmutgång samt en overlay funktion (för att kunna köra stereoljud från ipoden och lägga till bilden. Om man använder TVmodulens ljudingång så får man annars bara monoljud.) /Andy |
|
| Som jag förstått det går det att programera bort(med dator) även på MK3 och ev på MK4 alltså mjukvaru mässigt ej genom knapp tryckningar på monitorn dock så finns det en risk att spärren kan komma tillbaka vid tex batteribortfall eller om man uppdaterar navin så en tv-free modul är att rekommendera då funktionen är konstant. | |
| Det stämmer, dock brukar de som har vanan inne att göra detta kräva lika mycket betalt som en billig freetv adapter. | |
| jag fick infon att en Free TV kabel kan få Navin att få spel, då den inte uppfattar farten ?? han som kan/ska göra detta på bilen ville ha 1500;- är det för mycket antar jag efter denna läsning ? Sen har jag tummen i handen också så jag varken vågar eller vill/kan börja gräva i bilen så ett köp av adapter för mig innebär att jag måste lämna in bilen till nån som kan göra jobbet och där av mer kostnader för den delen !! vad ska jag göra ? Låta han ta bort spärren eller ??? | |
| Köp TV-frei kabeln. | |
|
Har satt free tv adapter i alla bmw bilar jag ägt samt rekommenderat mina vänner detsamma, ingen av oss har haft problem att varken installera eller att använda den (inga problem med hastighetsrapportering, omprogrammering har jag dock gjort 2 gånger, men tröttnade efter att den försvann andra gången). Installationen består i att man öppnar luckan vid cdväxlaren /navenheten(inga verktyg krävs). Fäller tillbaka spärren som håller fast den blåa kontakten i navigatorn och trycker i kontakten till tvspärrskabeln i navigatorn samt den lösa kontakten. Görs på under 3 minuter av även den mest "tummen mitt i handen" klassade personen. Bor du i Stockholm, kan jag hjälpa dig sätta dit den gratis om du dyker upp med bil och adapter. /Andy |
|
|
Okej tack guys då får det bli en adapter då =) Vart kan man skaffa sig en sån då ? vart som helst förutom Ebay Beolink , Tack blir nog att jag hör av mig :) |
|
|
Beolink: Hitar ingen för 390:- däremot 39£ + 13£ i frakt, det blir ju lite mer ;-) Ca 730:- Mvh Jimmy |
|
| Maxad: Köp på ebay.de | |
|
Ser det också, verkar som om Carmes ej har några aktioner förnärvarande, de var billigare hos dem, dock är ju 730:- fortfarande bra mycket billigare än 1.500:- för omprogrammering.... Men ja, jag glömde räkna in frakten, så normalt pris hade nog varit 390+200= 590:- och upp till 600+200= 800:- /Andy |
|
|
Jo, visst blir det betydligt billigare med en adapter än att programmera om och dessutom säkrare.. Var hittar du adaptrar för 390:- + 200:- i frakt ? Kan du länka ? Mvh Jimmy |
|
|
Tyska ebay (www.ebay.de), men förnärvarande så har den säljare jag köpte av inga annonser där. Det finns dock flertalet runt 590:- + 200 frakt. Sök på "tv free bmw". /Andy |
|
|
Jo, där har jag varit inne men jag jag hittade som sagt inga för 390:-.. Mvh Jimmy |
|
|
Då gäller det att hålla ögonen öppna tills det kommer igen. Det är tyvärr så ebay funkar. /Andy |
|
|
Jodå, jag har handlat en hel del på Ebay (190 vunna auktioner senaste 12 mån) men jag har aldrig någonsin sett någon för 390:- som slutpris, jag vet att det har annonserats några från England med mycket lågt utropspris men jag hoppade av vid över 600.- utan att reservationspriset var uppnått.. Misstänker att "blandat" ihop Euro med £ iom att det finns några stycken med 39£ i "köp nu pris".. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.