|
|
|
|---|---|
|
Ska lätta svänghjulet på en 318is -94 med enkel masse svänghjul någon som testat detta innan ? Bild på hur det är gjort? | |
|
Tjena återkommer strax med en intressant grej jag hittade när jag var intresserad av det själv! // MVH Jocke |
|
|
Här e tråden jag skapade, utan svar... Men alltså ett single-mass hjul med halverad massa av standard, inte speciellt dyrt och dessutom mycket slitstarkare skall det vara... Läs min tråd och den jag länkar till i tråden hehe... Länk Det är altså ett svänghjul som SKA passa både vissa modeller av E30 och E36. Mycket mer hållbart än ett Aluminiumhjul, och kanske bättre än att börja lätta själv... Bästa är ju att det är BMW-orginal... om det funkar har jag inte fått reda på... Orkad einte bli medlem i det amerikanska forumet och fråga trådskaparen. // MVH Jocke |
|
|
M20 svänghjul går att annvända, med lite miklande. Detta annvände jag på min m42 m20b25 svänghjul (tidig version) e21 323i urtrampningslager (tidiga modellen) e30m20 koppling m50 distansbricka (sitter punktsvetsat på ett m50 svänghjul) Man kan annvända dito m20 bricka men den måste modifieras m20 svänghjul kan lättas rätt ordentligt ;) Jag fick bakre klacken något avsvarvat på mitt m20 svänghjul för att gå fritt. Startmotorn måste modifieras, på min bosch startmotor annvände jag drevet från en m20 bosch startmotor. Start kransarna inte har samma utsende på m20 m42/m50 Resultat, ngt mer varvillig maskin, starkare koppling (billigare koppling) |
|
|
Länk Länken till tråden, detta svänghjul är alltså OEM BMW, och är en helt ny modell.. som de inte släppt förrän någon månad sen... Vet ej om det behövs modifiering av grejer eller inte. // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.