AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
698

525-04 alt. -05 man. eller aut.

Ha
30
Hazze.A
523 -06
Hej!

Har lite frågor som jag hoppas att ni E60 ägare mfl. kan hjälpa mig med inför ett ev. köp.
Tycker att majoriteten av 525 -04 som jag har tittat på har manuell låda. Borde inte 525:an vara mer attraktiv med aut. istället?
Blir bilen mer svårsåld med aut. med tanke på att det finns så få, eller är det bara jag som har hittat så få av en slump?

Är det värt att lägga upp ca:50000:- extra för att få 05:an med 218 hästar
istället för 192 hästar som -04 har?
Då får man ju lite garanti-tid kvar också.

Är det något annat som man bör tänka på inför ett köp av en 525-04 -05?

Hazze
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
De 5-serie som går som tjänstebilar är oftast med automat, en ÅF sade till mig att det är 70-80% med automat i de fallen. Så, det borde komma fler med aut under 2007 då många byter sina tjänstebilar efter tre år. Vid privatköp så säljs det många snikutrustade 525:or, så då blir det sällan en automatlåda för drygt 20.000...

Personligen tror jag inte att 2:ahandsvärdet blir annorlunda beroende på om det är man eller aut.

218 hk-motorn är klart att föredra! Bättre drag, piggare genom varven och klart lägre bränsleförbrukning. Däremot är den ganska så högvarvig och passar enligt min personliga sak bättre med manuell låda.

----
BMW CS #6212
I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Silvergrå
ma
47
marlock
520da -10
Jag ger mig nu nu in i forumet för första gången då jag precis köpt en 525iA e60 -04:a

Köpte en tjänstebil som gått 9 000 mil, och enligt min mening är den fullgod att köra med jämfört med 05:ans motor.

Underbar bil, dock upplever jag att den varvar för lågt med aut.lådan, och att den kan få kämpa lite mer än nödvändigt pga. att den lågvarvar så.

Någon annan som är av samm åsikt?

Marlock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.