AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.462

Uppcabbat eller nercabbat

to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Låg och funderade igår natt på om försäkringsbolagen gör någon skillnad på ersättning om bilen blir vandaliserad eller stöld om man har nercabbat eller uppcabbat?
Låter kanske som en konstig fråga, men eftersom jag oftast lämnar bilen nercabbad när jag gör snabba ärenden så är det ju en ganska viktig fråga för mig.

//Daniel
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Jag tycker det inte ska spela någon roll om du har nercabbat eller uppcabbat vandalisering får man ju hur som helst. Så det vore ju sjukt egentligen men det skulle inte förvåna mig. Går larmet på när du kör ner handen, efter du låst? Det gör den på min och det kanske är en bonus? vad vet jag. Men jag säger som du det är ju en viktig fråga så jag vill också ha klartecken, nån hallå? =)
Kan tänka mig att det beror på om "vandalen" bara ska sno kameran som ligger i sätet eller om han verkligen vandaliserar bilen.

Sno kameran med uppfällt tak gör att kniven eller tegelstenen måste fram. Taket nere så är det ju "fritt fram" även om larmet går.
Larmet går för övrigt inte på min trots jag har både original och Defa installerat bara för att man tar ner handen i cupén.

///Micke
Min cabrio Länk
to
310
toksmurfen
Z3 2.8 -97
XC70 D3 AWD Polestar -12
Jag lämnar ju aldrig värdefulla saker framme då jag lämnar bilen nercabbad, allting låser jag in eller tar med mig, att lämna det framme när bilen är nercabbad är ju som att ge bort sakerna.

Larmet går inte för mig heller om jag för in handen i kupen när det är nercabbat, vet inte om den funktionen finns på min Z3:a.

Jag tycker inte heller det borde spela nån roll men man vet ju inte hur försäkringsbolagen tänker....

//Daniel
Ko
475
Korak
330 cab 03:a M-sp såld
518 - 90 såld
x3 msport 3.0.d 2015
Mitt larm går igång direkt man stoppar in handen har gjort det otaliga gånger med att kasta in en tidning eller dyligt . Verkar ju rätt så meningslöst med cab och larm som inte går igång när man stoppar in handen och vill greppa något.
Verkar som om den funktionen kom med E46 eller om det kanske var extra option på Z3 och E36?

///Micke
Min cabrio Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.