|
|
|
|---|---|
|
Halloj, Nån som har hittat denna grill billigare nånstans ? Har sett den i butik i Portugal för ca:1.500:- men då hade jag inte en e39. Länk | |
|
Är det inte billigare att köpa en stump rostfritt rör och sätta fast i originalgrillen om det är utseendet man är ute efter? Hur det där ska "aktivera" kylningen av bromsarna har jag svårt att förstå..... "The BMW M5 (e39) was designed to incorporate front brake cooling, but BMW did not activate this feature" !!!?? Freude am fahren |
|
| Commander...: Tillsammans med luftkanalerna (art.nr på Beastpowers hemsida) du köper på BMW funkar det. | |
|
commander_krill: cit"Hur det där ska "aktivera" kylningen av bromsarna har jag svårt att förstå....." Det är faktiskt ganska enkelt och logiskt:) På Bmw:s M5:or (E39) är ej bromsluftskanalerna installerade och således är även plastgrillen täckt där det egentligen var tänkt att luft skulle passera genom en kanal och kyla bromsarna. På E39:or med M5 front där T-ribban finns är dock luftkylningssytemet aktiverat. Luftkanalen är (en för vardera sida) nr 18 ----->Länk Dessa leder luften vidare till plastskyddet i hjulhuset, där systemet är aktiverat är det hål i innerskärmen som riktar luften mot bromsarna. Om man tittar på en M5:a resp en Bmw utrustad med M5-front med T-ribba så ser man det ganska enkelt:) Personligen tycker jag att det är idiotiskt att inte ha denna kylningsfunktion även på M5:orna, deras bromsar om ngr borde väl behöva kylas ner efter en hård inbrommsning. På min 540 har jag dock dessa luftkanaler installerade.... Latex: Nej, jag har också bara "snubblat" över den på just den sidan. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Jag bugar mej ödmjukt inför kunskapen. Jag trodde i min enfald att om jag har det på min 530iM så borde finnas på M5'an. Man lär så länge man lever...... |
|
|
commander_krill: Ja, det är det som är så förbryllande. En M5:a har väl ett minst lika stort behov av kylning som våra 530 resp 540. Men av ngn anledning valde Bmw att inte utrusta sina "monster" med detta. Om ngn har en bra förklaring så vore det oerhört intressant att få höra........ Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.