AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
644

Vad betyder kernzeinchel?

An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
Hej.
På vägen till jobbet idag fick jag ett medelande på bc där det stod: "kernzeinchel. pruf".
Vad betyder det?
Skulle vara mycket tacksam för snabbt svar, då jag ska till Strängnes (till ryggdoktorn) efter jobbet och man vill ju inte förstöra bilen...
Har en 740i `98års modell.

TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Det betyder väll "kolla skyltbelysningen", antagligen är en lampa trasig, så ta en kik.

MvH Tompa

Ja det är riktigt. Får emellanåt samma besked. Jag tycks ha ett intermittent glapp. Inget att oroas av. Däremot bör dagens väglag i Mälardalen beaktas.

Mvh
Mikael
An
95
Ansi
X3 3.0D F25 2012
tack så mycket för svaren =)
Blev faktiskt lite orolig, ngn på jobbet sa att det hade med växellådan att göra...
Det hade inte varit roligt.
Tack igen
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Hehh ;), säg till han att i fortsättningen inte yttra sig om saker han ej vet saker om..

Kan tillägga att det i sin helhet står Kennzeichenleuchte prüfen, dvs nummerskyltbelysning kontroll. Men det förkortas väl för att få plats.
Jag antar att det var din kollega som med kännarmin kände på min fiol när jag var liten och sade att det nog kunde vara en Stradivarius (det fanns en lapp inne i huset som namnet stod på). Girighetens ljus tändes i de vuxnas ögon, dock släcktes det åter efter en kontroll som visade att den troligen var tillverkad i Böhmen i slutet av 1800-talet. Gud signe alla experter som inte kan erkänna att de inte har en susning. :)

Mvh
Mikael
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.