|
|
|
|---|---|
|
hej, tänkte höra om ngn har ngr tips om när man ska köpa en m3a (e46) vad ska man kolla extra noga? har dom haft problem med vanosen? tacksam för tips=) | |
Lars Jakobsson |
Sök...finns hur mkt info som helst.. och köp biltidnignarna som gör tester.. |
|
har senaste bilsport, där e ju köpguide=) |
|
|
ingen som har ngt tips?? ska åka om ngr timmar... |
|
|
Tips! gör en sökning på vevstakslager. 01,02 och en bit in på 03 så har det varit strul med dessa. I dom flesta fall så ska dom varit bytta. Varmkör bilen och låt den sedan ligga på ca 2500rpm, inga knackningar ska då höras. Detta är dock ingen garanti på att rätt lager sitter i. Kräver därför skriftlig doc. På en svensksåld bil så finns info om bilen på BMW. Lycka till med bilköpet! |
|
manonegro |
Hur gick det!? Köpte du den? |
|
jepp, ska hämta den imon titansilver me svart skinn å all utrustning utom SMG:n 01, me 8000 mil |
|
|
GRATTIS till en undebar bil. Vad fick du ge för den?, E den svensksåld? Mvh |
|
manonegro |
Japp, då är det som sagt bara att Gratulera. Om du inte ägt en tidigare så kan jag nästan lova dig att det är den bästa bil du ägt. Man blir om besatt av den. :o) |
manonegro |
Japp, då är det som sagt bara att Gratulera. Om du inte ägt en tidigare så kan jag nästan lova dig att det är den bästa bil du ägt. Man blir om besatt av den. :o) "Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
manonegro |
Fasen min post lades in dubbelt... "Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
3 ägare totalt, rullat i tyskland 1500 mil (alla papper) sen dess har den gått i sverige. den har nu stått avställd i tre månader i ett garage bilder mm kommer innom kort=) |
|
|
förresten, har ni vågat motortvätta era m3or? |
|
|
carlsson86 Jag motortvattade min M3E46 utan nagra problem, med hogtryck dvs |
|
manonegro |
Jag skulle personligen aldrig göra det själv utan hellre lämna in den för det hos bmw. SKULLE nått hända skulle jag aldrig förlåga mig själv, Så onödig risk. "Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
ingen som gjort de å fått problem efter då? |
|
manonegro |
Givetvis är det väl alltid Någon som fått problem lika myket om att folk Har gjort det utan att Få problem. Det beror väl på hur säker du känner dig i saken. Men fakumet att du Frågar tyder ju på viss tvekan, och utifrån Det skulle jag personligen som sagt inte själv göra det om Jag var minsta osäker. Var motorn väldigt skitig? Märkligt att försöka sälja en sådan bil Utan att ha lämnat in den på full rekond. "Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
skitig å skitig, va lite dammig bara. har tvättat min 328 flera ggr utan problem men vissa motorer e ju lite kännsligare så jag bara undra om just denna e de..... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.