AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.483

VAR sitter mitt batteri? hjälp

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
hittar inte mitt batteri nånstans, var ska de sitta på 328 touring? 97:a
BMW behöver inte batterier för de är så bra. Skulle du ha en av de dåliga BMW-bilarna som behöver ett batteri så hittar du det nedsänkt bakom höger lucka i bagageutrymmet i en E46 Touring. ;)

Mvh
Mikael
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
e46 kom väl inte redan -97? Det är väl en e36 han har, isf om det är samma som på min compact så sitter det under en plastkåpa uppe till vänster i motorrummet om du står framför bilen och tittar...
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
,,jag tror mer på mikaelodoris! Lyft på platskåpan på höger sida i bakluckan, för där tror jag du kommer hitta batteriet!,,sitter iaf där i min 325 coupe E36.
Visa användare
409
racing-jimpa
320i stcc -04
Då känner jag mej besegrad men jag hade väl iaf rätt i att det är ingen e46:a han har? :P
E46 touring kom inte förren 2000.

///Micke
Min cabrio Länk
Nix det är korrekt. Tillverkningen av E46 började med årsmodell -98. Om jag inte minns helt fel (vilket för all del inträffar med otäck regelbundenhet) så hänger placeringen samman med viktfördelningen. Därmed inte sagt att batteriet måste sitta på den angivna platsen på alla modeller, men kanske ändå värt att öppna bakluckan för en titt? På mina E46 och E39 har de gömt sig där.

Mvh
Mikael
Som en del redan skrivit så kan jag bekräfta att batteriet sitter till höger i bagegeutrymmet på en E36 touring.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.