|
|
|
|---|---|
Aldric |
Tjo Hur låter det när dom är slut, och ändras ljudet när jag svänger och/eller gasar/bromsar? Det är inget malande ljud nu, mer som ett dovt avgas "muller" (om nu en 318 kan mullra) men det ändras tyvärr inte i takt med att man trampar på gaspellen. Börjar höras vid 70 km/h, sen blir det mer och mer och vid 120 km/h är det dugligt högt. Mekonomen tar 549:- för byteslager, rykten säger ju att Biltema är inte så bra saker men är Mekonomen bättre? Skiljer ganska många kronor mot BMW original .. |
|
Brukar märkas när man svänger. Du kan ju alltid lyfta upp bilen och känna på hjulen... Mvh Anders S. |
|
Aldric |
OK, provade din lösning, sparkade lite diskret på hjulen men dom rörde sig inte och det låter inget annorlunda när jag svänger. What next? |
| Orginal är kanske dyrare men det löser dina kvalitets problem och passform är heller inget man behöver ligga sömnlös för | |
Aldric |
Sparkade på hjulen med bilen upphissad ska det väl påpekas .. ;) |
Aldric |
Är det någon där ute som kan ge sig på en kvalificerad gissning? Börjar bli lite orolig, ska till Oslo om ett par veckor och har inte lust att bli stående 35 mil hemifrån. Ska jag hyra en bil eller skylla ljudet på breda däck och sportavgassystem? |
|
Har du bytt bakaxelolja på länge. För lite eller väldigt gammal kan göra att det börjar "sjunga" lite där bak. Bara en gissning (kvalificerad vet jag inte) :) Mvh Anders S. |
|
Aldric |
Heh .. nope, det vore nog lögn att säga att jag har bytt den. Nu var jag en sväng på lunchen och åkte, och det närmaste jag kommer en beskrivning är faktiskt ljudet från min kompis Saab 900 Turbo, ett dovt muller lixom. Låter faktiskt ganska fräckt, men skulle ändå gärna vilja veta vad det är (om det nu inte är oljan). Ok, slopa det med kvalificerad gissning. Bara gissa ;). |
|
Här kommer en liten gissning. Det skuller kunna vara stödlagret för kardan som är slut. ca 475 spänn på BMW. Som sagt, en liten gissning bara. /Larsa |
|
|
Aldric: snurrade du på hjulen när bilen var upphissad? Lite svårt att avgöra ett ev. "malande" ljud från lagret m.h.a. en spark... /Bobby (byta mot en volvo 480 ES eller inte?...) |
|
Aldric |
Bobby: Japp, jag snurrade på hjulen och drog och slet och sparkade och gjorde allt jag kunde för att få dom att röra sig i "fel" ledd, men icke minsta antydan till glapp. Ringer BMW för att kolla upp det med stödlager, låter ju rätt troligt eftersom det inte ändras när jag svänger. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.