AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.246

Släcka service lampa? m.m

Hej!

Har en Bmw 316i E30 90:a som jag har lite frågor om. Vet att kammen brukar gå ner sig på dem. Min har börjat ticka när den e kall men när den e varm så slutar den. Alltså den tickar ganska ordentligt sen när den får upp lite temp så försvinner de och den tickar bara lite som de oftast gör i gamla motorer. Är det kammen som är dålig eller? Jag tänkte att jag skulle byta olja och filter i helgen för att se om de gör nån skillnad. Sen tänkte jag fråga om det är nån som vet hur man släcker servielampa? MÅSTE man åka in till Bmw? Vet att en polare hade en sån grej man använde men han har tyvärr inte kvar den... (Sökfunktionen fungera inte så därför jag skrev... Om nån vet nån tråd där jag kan hitta de jag söker så får ni gärna länka)
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hej! Om du vill släcka service lampan så kolla under "Gör-det-själv", där finns en guide som beskriver hur du ska göra! Det enda du behöver är en vanlig elsladd. Funkade kanon för mig!
Lycka till!

Das leben ist kein probelauf!
Okey ska kolla upp de
ph
78
phantomlord
525i -92
M3 -96
125i -15
Jag köpte en serviceåterställare härifrån: Länk
Endast 245:- och omöjligt att göra fel som det ju finns en viss risk med om man kortsluter med ett löst motstånd.
ma
24
marantz
325 coupé -92 "e36"
gå in på meckatips i gör de själv..
längst upp set du att de står elektronic klicka där och där se du de!! under modeller alla-95

om ja hade kunnat lägga en länk skulle ja gjort de! sorry
ma
24
marantz
325 coupé -92 "e36"
länken Länk
An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Hehe... stackars den som betalat 495 spänn för den! Dom gör rätt så bra pengar på den kan ja lova!

An
143
AndyE30
BMW 520dA Touring -12
Två mot en....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.