AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.244

Sprang över den här Alpinan på mobile.de

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Länk

Letade efter E24-Alpinor på mobile.de och det här var den enda jag hittade. Fast den verkar iofs grym ;).

Hur är det med 6-seriens Alpinor egentligen? Är det väldigt ovanliga bilar? Är det något att titta på den dagen man känner för att byta upp sig eller är det M635 som gäller?
Finns i 3st olika B-versioner vad jag har sett, någon som har någon erfarenhet av någon?

/Anton
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Ang bilen du länkar till så har den en hel del "tveksamheter" enl en bekant till mig i Tyskland . Lackdefekter finns , Utbytesmotor med 8300 mil( total körsträcka okänd ! ), trimmad , dåligt med dokumentation . Bilen har varit till salu en längre tid , en fin och ok B7 coupe är inte till salu allt för länge.................

Jag har en B7 Coupe -86 och har haft en M635( 94-00) och det är väl ganska svårt att säga vilken bil någon annan ska köpa , men för mig är B7:an den ultimata E24:an :)

E 24 fanns i följande Alpina utföranden.

B2 ( 630) 230 hk
B8 (633) 240 hk
B9 3,5 245 hk
B10 3,5 261 hk
B10 3,5 kat 254 hk
B7 turbo (3,0 ) 300 hk
B7S turbo( 3,5) 330 hk
B7 turbo / 1 (3,5) 330 hk
B7 turbo kat 320 hk

Här lite bilder på min B7:a

Länk

Hälsningar
Ando Gunnarsson

www.alpinacs.se

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Jo, jag hade ju helst haft en i orört skick men är det seriöst gjort behöver det inte göra så mkt. Hur ligger B7:orna i pris när det väl dyker upp en?

Riktigt läcker bil du har btw! (Antar att du hört det förr ;)
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Väldigt svårt att ge en vettig prisbild på dessa bilar då de fina bilarna oftast säljs "utan annonser" och med " säljarens behov och köparens iver " som prissättning !

Men med lite tur så kan man hitta ett bra objekt för ca 15.000 Eur , men då måste man lägga ner en hel del pengar och kärlek innan man har en riktigt fin B7:a :)

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Tid och kärlek har jag inga problem att ge och det där med pengarna löser väl sig ;). Men först skall jag fixa till min nuvarande bil.
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
AG, jag har en fråga angående alpina-e24. Jag ser att din har en m-tech-bakvinge, eller åtminstånde något liknande. Jag har även sett andra varianter på bakvingar. Vad är det mer som skiljer en vanlig e24 från en alpina, exteriört sett?

Sextrettifemman Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
GooCart.

Det stämmer att min bil är utrustad med M-spoiler i bak.

Bilen var utställd på IAA -87 och till det utrustades den med 87:ans fälgar , framljus , ratt samt en M-bakspoiler. Jag har försökt att få tag på en Alpina bakspoiler men det är ¤#&&&#¤"# dvs helt omöjligt ! Även om jag mot förmodan skulle hitta en så vet jag inte om jag skulle montera den , de är inte snygga !!
Länk

Men jag skulle absolut köpa den och lägga den på "hyllan" :)

Exteriört så skiljer det på fälgar , fram / bak spoiler samt ett ev Deko set. En Alpina E24 är också "lägre" än en vanlig E24

Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Länk

Verkar fortfarande gå att köpa "nya" e24:or xD
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145

Alpina tillverkade endast ett fåtal B7 E24 / E28 med automatlåda och alla var för export till Japan , så denna bil kommer troligtvis från nån Japansk samling.

Men möjligheten finns att den ej har lämnat Tyskland då det sitter en dekal med namnet "Borse" i bakrutan !

Borse var en stor BMW / Alpina återförsäljare i Frankfurt ( min bil är också såld från denna firma)

Men herre jösses.. Länka Er vidare till firmans hemsida och titta på utbudet! Kanske tycker Ni ovan bil gått lite väl långt?? Då kanske den här 850 Alpinan passar, bara 58 mil..Länk

Men tänk på innan Ni sliter fram lädret för att betala, bilarna har ju gått under 600 mil, så det blir till att pröjsa 25 % moms till svenska staten och Ni inte backar vägmätaren åt "fel" håll.. : ))
V12 LeMans
stockbroke:

om bilen varit i trafik i mindre än 6 månader

Länk
V12 LeMans: moms, 25 % skall erläggas om bilen är ny.
Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt:
det har vid köpet körts mindre än 600 mil
det har varit i trafik mindre än 6 månader

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.