|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på en B12á . E38. Svårt att hitta bara , nån som kan ge tips ? Mvh Hampan_ | |
tandeberg |
mobile.de eller autoscout24.se ,där borde du hitta något fint ex. |
|
Länk dom hade en sådan inne.. Någon som har erfarenheter från den handlaren ? Mvh Hampan_ |
|
|
Har ingen egen erfarenhet av handlaren, men.. Ger lite blandat intryck, mycket verkar bra, bl.a möjligheten att köpa till 3-årsgaranti samt Au+TÜV kontroll. Det som gör intrycket lite mera negativt är billagret- inte speciellt mycket exklusiva bilar, Alpinorna undantagna.. Exemparet verkar smått unikt.. 1 Ägare och servicebok. Kanske läge att kontakta handlaren och fråga om vagnen är "unfallfrei"?? |
|
|
Är grymt sugen på den. Dom växer inte på träd här i Sverige precis.. Billagret spelar inte så stor roll tycker jag - 2 alpinor sen "vanliga" Men skulle vara skönt om någon här har erfarenhet av den handlaren.. Tack för info Mvh Hampan_ |
|
|
Hampan: Chansen att hitta en bil i gott skick i Sverige på en sådan här bil är inte det lättaste, tyvärr. Först och främst för det inte tillverkats så många exemplar, och att de som äger dem oftast brukar vilja behålla dessa vagnar. I Sverige finns knappt handfullt, Tips är att titta utomlands, läs Tyskland exempelvis, och om du inte vill/kan hämta själv, så ta hellre hjälp av en seriös bilfirma som du känner förtroende för. Det finns även saluannonser på Alpinas egen hemsida, i dagsläget finns 2st bilar till salu. Där brukar bilarna vara i gott skick med bra dokumentation...etc Titta även in på Alpina Club Schwedens hemsida där du kan komma i kontakt med B12 ägare och få bättre tips om bilarna och kanske t.o.m en ledtråd om någon blir till salu. Min B12 försvann inom klubben inom ett par tre dagar (done deal med pengar och allt i min hand *ledtråd*). Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Bilden från handlaren där det står en M1 utanför tycker jag förmedlar förtroende, ring och prata med dom och känn av hur dom verkar, Orinoco är en Individualfärg bara en sådan sak! Sök på E34 M5 Limited Edition drygt hälften av dom var i den färgen. Stephan |
|
|
Tycker det verkar som att den bilen behöver en rejäl recond. Skinnet ser duktigt skitigt ut i varje fall på min skärm. Hur kan man sätta ut en 1-ägar B12,a på annons från en firma utan att tvätta bilen ? Ronin |
|
|
de här är säkert ett bättre köp!Länk Länk |
|
| Den blåa inredning känns inte så het i 6.0'an. Sen att den saknar sportstolar är ett minus... | |
|
B12 5.7an har varit till salu rätt länge. Ser lite halvsunkig ut rent allmänt. Kolla bl a höger sida framspoilern iskrapad och trasig. Skinnet är inte ens rengjort. Luktar vimpelvarning om handlaren. Jag hade letat vidare med min smak dock. Mvh Asken |
|
|
Ronin72, du läste mina tankar! Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
| De är för läckraLänk | |
|
Sanslöst! :) Mvh, Johnny Alpina Club Schweden Länk se profil för bilder på pärlan. |
|
|
Fan jag gillar verkligen denna tråden.. *ler* Kul att bilen är så uppskattad som den är och då även extra skönt att äga ett av exemplaren.. Min är dock *bara* en 5.7 som är byggd i 202 ex och mitt ex är nummer 47.. Kan inte tänka mig en mer komplett bil än en B12 E38 Den bjuder på ett exteriört som både förmedlar elegans men även en viss råhet.. Bilen andas interört av kvalité och lyx.. Har ägt en E38 740 tidigare och man tror att mycket är samma men det är löjligt så mycket som ändå skiljer.. En helt annan känsla och helt annan drivlina *såklart*... Automatlådan i 740:an växlade som en gammal chava låda med slitna lameller jämfört med Alpinan.. Helt annat grepp in i växlarna.. Enligt Unofficial Alpina register så finns det några stycken i Sverige.. Roliga med min är att jag inte hittar en till i den färgen som min har.. Väldigt ovanlig färg som jag inte ens sett på någon Alpina eller BMW men är väldigt nöjd med den.. Kanske den enda Alpinan i Världen med just den färgen = Petrolmica metallic Länk Brukar kika härinne på Autopower samt på Blocket ifall det dyker upp någon till salu men har inte funnits en enda till salu på ca 7 månader.. På Mobile så brukar det finnas någon och just nu så finns det 1 st 5.7 samt 2 st 6.0 Har ett reg nr på en 5.7 *Svart* som fanns till salu för ca 8 månader sedan och vad jag dragit ut på fax på den så blev det aldrig något ägarbyte.. Kanske är till salu ifall du ringer till honom.. =) Allting är ju till salu som ordspråket lyder och även ifall jag är sjukt nöjd med bilen och ser den som ett stycke konstverk så är den till salu ifall du nu bjuder mig ett rejält överpris.. *ler* Så ifall du har för mycket pengar över och önskar en fin B12:a till sommaren så ge mig ett kanonbud så ska jag fundera.. *ler* Är du intresserad av reg nr på den svarta så skicka mig ett mail så får du detta.. Lycka till med letandet och vi ses på Alpina träffen.. =) // Peter |
|
|
E38 B12 är ett trevligt bilval - mitt tips är denna vagn, mycket snygg interiör :) Byt tillbaka till icke facelift-blinkers samt ta bort de svartlackerade njurarna så är det tokfin. Länk MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.