|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har sökt, men jag tror funktionen är ur funktion just nu, så att säga. =) Har blivit erbjuden ett par M3-speglar till bra pris. Dock är de kromade. Jag har en svart bil och undrar om det är några problem att lacka speglarna svarta? Tänkte just eftersom det var kromade speglar. Inte så kunnig kring detta, lika bra att fråga expertisen. För någon vet eller? //Marc | |
| jag lackade mina kromade och det var inga problem. Kör på!! | |
|
Hej! Då jag precis hade givit upp hoppet om att få svar, kom så ett svar! =) Tack för det. Men då det är krom, måste man inte slipa ner och jävlas en massa extra före man kan lägga på ett lager svart? Tanken är att lämna in speglarna hos lackerare för att få det riktigt gjort. Och tänker mig att hans arbetstid (d.v.s. fakturan till mig) ska bli så låg som möjligt! =) |
|
| nä man måste ju slipa ner allt man lackar så det är inte mer jobb än att lacka nått annat. är de hela och fina, inga djupare repor och dyl, kan du bara matta ner dem. sen frågar du lackeraren om det är bra gjort eller om du ska slipa lite mer annars blåser ju han ren dem och lägger primer på och sen lackar dem i topplack, i ditt fall svart och sen en klarlack. | |
|
aha, det var bra! Tack för det. Jag kan nada om lack o.s.v. och jag hade tänkt köpa dessa speglar billigt och bara lämna in dom på lackering på en gång, så att säga. =) Och detta verkar ju inte vara några problem, så nu kör vi! //Marc |
|
|
Jag tycker ändå att du skall höra med lackeraren först. När jag hade inne min bil på lite lackbättring, ville jag att han skulle lacka kromkanten på mina M3 gälar, men han sa att lacken kommer att släppa, så han ville inte göra det. BMW CS #5206 |
|
| har lackat två par kromade speglar, ett par för tre år sedan, inget lacksläpp på dem eller ens tendens till det och ett par för ett år sen det samma med dem... | |
|
Jag menar inte att det inte går, men han kan ju få samma svar som jag fick av min lackerare. Det verkar lite svårt att slipa kromad plast, jag vet inte vad jag skall använda för slip-papper, jag vill som sagt lacka kanterna på m3 gälarna. Har du nåt tips MartinE? BMW CS #5206 |
|
| ja det är ju iofs sant. Använd ett VÄLDIGT fint papper och bara matta ner det. var noga längst ut mot kanterna, där är det lätt att missa i "gjutskarvarna" och det är då det kan bli lacksläpp väldigt lätt. Matta bara ner ordentligt så borde det inte vara nåra problem. Lycka till! | |
| Jag ska fråga lackeraren. Det är ju det givna svaret egentligen. Fråga proffset liksom! ;) Men jag ville ändå kolla om någon satt inne med denna expertinfo här...Innan jag köper speglarna. Men jag vet inte, vi får väl se hur det blir. Lär sluta med att jag köper svarta speglar som är redo för lack. De är ju faktiskt inte så dyra ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.