|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
w2k: jag hade likadant fel som du med ljudet och jag köpte en ny radio modul på bmw, exakt en likadan och sen har det funkat.. fast innan jag köpte den så upplevdes det som om det vore en "kall lödning" el nåt som glappade så det kan vara värt att kolla hos någon el tekniker. |
|
|
Låter som om det är radiomodulen då. Ska undersöka möjligheterna att helt enkelt byta den - att samtidigt lägga på IceLink´med iPod eller dylikt känns helt klart lockande, men jag skulle ju gärna ha BMW:s egna lösning med MP3-CD-växlare. Problemet är att det är idiotdyrt. :) Någon som har koll på priserna på en ny radiomodul? Eller fungerande begagnad? Vad kostar IceLink? Passar på att tacka så mycket för alla tips. Wilhelm Svenselius |
|
|
Hej, begagnade radiomoduler kan man få (BM modellen) för mellan 1800:- och 3000:- Icelink kostar mellan 695:- och 2490:- beroende på modell. Förstår inte riktigt varför du föredrar BMWs MP3 cdväxlare, det får ju plats med så lite musik i den och det går ej att spela varken video eller musikvideo. /Andy |
|
|
Beolink: För att det är original! :) Kan jag fortfarande använda CD-växlaren för vanliga skivor med en IceLink? Wilhelm Svenselius |
|
|
Beroende på vilken modell du väljer av icelink så kan du använda den gamla cd-växlaren. Vissa varianter av icelink har tillochmed en usbport för usblagring om man nu föredrar att spela från annat än iPod. Hmmmm, jovisst, men ingen ser ju att det inte är orginal. :) /Andy |
|
|
Jo - för det ligger en (ursäkta) ful jävla iPod framme någonstans. Hoppas det går att göra en dold installation på något sätt, för det verkar onekligen som om IceLink är det bästa alternativet. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ligger framme???? Min ligger i bagaget innanför tvmottagaren..... Lättaste installationen också, går på ca 1 minut eftersom man inte behöver dra några kablar då. Finns ingen anledning att ha den synlig, allt styrs genom ratten och monitorn. /Andy |
|
|
Skönt att höra! Man tackar så mycket. Wilhelm Svenselius |
|
|
Efter att ha funkat normalt ett tag har det brutit loss på riktigt igen .. lugnet före stormen! Nu lägger radion av men CD-växlaren fortsätter fungera. Ibland är radion paj från början man kör, ibland lägger den av mitt i .. och idag när jag hade parkerat bilen gick ljudet inte att stänga av! Fick rycka säkring #69 för att stänga av radion. Hade du en radiomodul att låna ut, Beolink? Och kan man köpa lös den av dig om den löser problemet? Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.