|
|
|
|---|---|
|
Ibland när jag startar bilen så saknas "cdc" i färddatorn (stora). Den kommer inte tillbaka om jag inte startar om bilen och inte heller ibland även då. Men oftast kommer den tillbaka vid omstart. Inget glapp bakom färddatorn och inte heller vid växlaren där bak. Någon som kan tänkas veta något om detta skumma intermitenta fel? *BAWORAK* | |
|
hej om din E39 har nav jag tro att du har oxid på den stor kontakt på din radio enhet kolla så att din bak ljse inte läker in vatten Noah Brown |
|
|
Nix, ingen Navi. Vilken kontakt menar du? Den som går till färddatorn där allt visas under bandaren eller uppe vid bandaren eller där bak? *BAWORAK* |
|
|
Hej jag vet ej var den sitter när man inte har nav sorry Noah Brown |
|
|
Den Noah menar sitter bak på bandaren/radion i de fall man ej har Navi. Kan vara lönt att även kolla de kontakter som sitter på undersidan av cdväxlaren. /Andy |
|
|
Ok, Jo kontakten vid cd-växlaren kollade jag igår samt kontakten till BCn (under bandaren alltså), men inte den bakom bandaren. Får väl luska på lite hurman kommer åt den kontakten... *BAWORAK* |
|
|
När du har lossat MIDen (BCn) så kan du se 2st insekts/torx skruvar i bandarens underkant, lossa dessa så kan du dra ut bandaren. /Andy |
|
|
Tack för tipset. Skall pröva detta. Fridens *BAWORAK* |
|
|
Har kollat kontakterna, de var rena men jag spryade lite rengöring ändå. Hjälpte INTE. Den tappar den ändå ibland. vad kan det då tänkas vara tro? *BAWORAK* |
|
|
Ett alternativ är att följa och kolla upp alla ibuskablar som går mellan radio och cdväxlare samt kolla att cdväxlaren alltid har ström när detta fel uppträder. Men enklast är nog att prova utbyte av radiomodulen. Denna brukar vid aktuell ålder vara ett vanligt fel. /Andy |
|
|
Ohfasen, Ok. Ja det vore ju tråkigt att behöva byta den. MEn jag kan ju prova med farsgubbens kanske. Men hur ska man kunna följa all kablarna? Det är väl iofs bara en kabel...men då blir det väl till att riva hella inredningen eller? Ström har den alltid, det vet jag redan. tack för tipset hittils. *BAWORAK* |
|
|
Lättaste är nog som du säger att byta med "farsgubbens". Så slipper du mäta. /Andy |
|
|
Jupp. Ska väl inte vara ngra problem med det eller? Han har också Bussines-stereo men ingen växlare. *BAWORAK* |
|
|
Stämmer sålänge han har en 5serie E39 tillverkad innan 2002. /Andy |
|
|
Tackar för tipset. *BAWORAK* |
|
|
Bytte till pappsens nu i helgen. Blev överlycklig att det fungerade...men rätt var det var så skulle jag starta bilen och då var cdc borta igen...kom tillbaka efter ett antal startförsök. Höll sedan hela vägen från Båstad-Sthlm med ett antal stopp. Vad kan då vara felet? Fel i växlaren? Fel inanför kontakten till växlaren? Hur kan man följa IBUS-kabeln? *BAWORAK* |
|
|
Det är inte så att Du har ett risigt batteri? Carl |
|
|
Nix, Helt nytt inköpt för två veckor sedan. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.