|
|
|
|---|---|
|
hej. håller på att bygga en super seven replika med bmw delar. var igår på harrys bildemontering i malmö och tittade på motorn som jag ska hämta en m52 från en 523 -96. då visade det sig att motor boxen redan var borta. har förstått at det är svårt att start med en annan box, jag tänkte ja plocka allt från den bilen tyop box, ews, nyckel och nyckelmottagare. går det att fixa på något sätt. om man tar ews nyckel och nyckel motagare från denna bil och box från en annan vad händer då. tacksam för alla svar vill jö kuna starta motorn utan att det ska kosta hur mycket som hällst. mvh fredrik | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Varken EWS eller DME är användbara som begagnade ,är inte omprogramerbara var för sig, enbart tillsammans med att någon enhet är ny. Varje gång bilen stängs av så skapas en ny kodning mellan DME-EWS och bilen startar inte om inte samma kod finns. Enligt BMWS dokumentation. Så du behöver DME-EWS-Nycklar från en o samma 523a. för att det ska starta, tändning o bränsle spärras från DME så länge kraven inte är uppfyllda vad jag förstår. ///MVH Hasso Länk |
|
Tack för snabt svar. Okej ja då blir det att vänta på en bil att plocka nyckel, nyckelläsare, ews och dme från samma bil. ews sitter bakom handskfacket vill jag minnas och nyckel läsaren i närheten av t-låset eller. mvh Fredrik |
|
|
Hittade en bra länk här hur det fungerar. Länk men har nu en fundering, vad krävs för byte på el kompenenter på motorn om man skulle använda en box (dme) från en m50 2.5 utan ews |
|
|
Här är en länk till mitt bygge. Ska fixa elen till motorn nu i veckan. Länk Tror nog den kommer att röra på sig ganska bra, vikten blir ca 680 kg tankad o klar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.