AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
923

MDS i e36 sedan

Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
tänkte berätta av mina erafrenheter när det gällre ljud bygge i e36 sedan.
har bytt ut alla högtalarna mot MDS..

*nytt 5.25 famsystem
*nytt 4" baksystem ( i orginal korgarna till högtalarna )
*nytt MDS APHDD1 slutsteg 1x1250 WRMS ( västingen av värstingarna)
* nya MDS 2x10 tums Digitala FD basar ( 600 RMS watt)
* ny Pionner CD/mp3 spelare en ny
* ny MDS 1Farads kondensator

Ström paket MDS X1 kitt med 33 kvadrats kablar

ÄR grymt nöjd med ljudet kan jag säga.

Kvar att göra är .

Bygga ner steget i reservjuls baljan med neon rör som ska lysa på det och plexiglas på åvansidan .

installera strobbligt i skuffen som ska blinka på anläggningen när man öppnar luckan

bygga sätta vippbrytare till strobbligten och remoten så jag kan stäga av o sätta i gång steget när jag vill , lite jobbigt i bland när man har basen på alltid.

eventuellt installera 2 diskanter till i B stålpen.

koppla hög o låg passfilter så jag så jag kan driva allt på steg för mer effekt.

till slut slätta upp i ljudtävling mot vår o sommar hoppas på runt 130 db.

kommer tävla i den stora mds klassen :)

folk säger att man får vad man betalar för , säger tummen upp för mds . bra ljud till överkomligt pris ! :)

Bilder?

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
kommer senare ska ut o fotta lite idag
inköpta saker idag ..

löddpenna
bippbrytare .
tenn

summa 200 kr
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ruskigt värstingsteg APHDD1, det har ju ställbara filter, ultrasmart plug n play för att docka steg uppfunnet av mds, effekt som uppges i "tävlingsspecifikationer" va som nu menas med det? Bra för db kanske 10% dist när man burpar?

Sorry kunde inte låta bli :)

nåja, lägg upp lite bilder nu då! ;)
Visa användare
359
alex_86
bmw 328 95
skriv en sida där jag kan lägga upp bilder
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Du kan t.ex regga dig på Länk och lägga upp bilder på hela din bil inkl. installation
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
jag brukar ladda upp bilder på Länk där du även kan ladda upp film klipp.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Får du fram någon bas i bilen eller är bagage utrymmet helt isolerat? Du kanske har ett armstöd? Har nämligen själv "byggt" (läs installerat) lite nytt ljud i bilen. Dock var mitt recept något mindre än ditt:

-Alpine cda 9852rr huvudenhet
-Macrom ext 5.0 framsystem
-Dls ca51 steg (ska byta upp till ett dls a5/liknande steg snart!)
-Jbl Gti 12" baslåda
-1 farads digital rockford kondning

Låter väldigt bra tycker jag. Körde lite färre men lite dyrare grejer. Har ju tagit bort bakhögtalarna och får således en port mellan kupén och bageget, annars stängs basljudet in pga den goda isoleringen. Dessutom tycker jag ljudbilden ska komma framifrån, möjligvis om jag hade ett baksäte med armstöd skulle jag göra ett bygge där och haft 4" koaxialer där, fast gett dem lite ljud bara pga om nu någon sitter där bak, men macrom ext 5.0 systemet räcket gott och väl måste jag säga!

Finns ju mycket "delade" meningar om MDS men det är bra att du är nöjd med dina grejer som du har därifrån!
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
mds-Klassen!? Har jag alldrig hört om , är den till för att mds inte skall jämföras med övriga märken?
Din setup låter helt okey men det jag saknar i den är ett steg till framsystemet som inte borde ha en chans att hänga med basarna om dom drivs enbart av HU:n.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.