AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.233

320 touring 2.2 2001 värde

Sida 2 av 2
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
;)

Racerbilen: Länk
Som jämförelse så fick jag 127' i inbyte på BMW för min 320iT -01 med 8500 mil på mätaren, han gjorde ett litet avdrag för att det var rost på bakluckan och garantin hade gått ut. Och då köpte jag inte ens en ny bil av honom utan en beg som låg en hyffsad bit under 200'
Själv är jag så till den milda grad perverterad att jag GILLAR E46:or, både i rött och i guld(piss!)metallic:-)
Är lite sugen på en 330xiAT -01 som finns till salu i Sthlm, den är topasblå med RÖD skinnklädsel....
Ska bara försöka bli av med min egen bil i rosametallic, först;-)

/Magnus

Min E24: Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag tycker det vore intressant om ni utvecklade resonemanget angående oxfordgröna bilar. Vad baserar ni era uttalande på? Jag vet att silvermetallic är den färgen som flest personer väljer att måla sina nya bilar med, det är kanske det som gör att det finns ett bättre underlag för att bedömma dessa bilars pris?

Personligen gillar jag den oxfordgröna färgen gärna kombinerat med den beiga färgen på inredningen skarpt!

Mvh/ Niclas
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Vad tror ni jag skulle kunna få för min 2,2 170hk -01 som är stålblå med ca 11000 på mätaren ? Länk Länk Sv-såld, nya däck, Steptronic.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Heden, jag håller helt med dig, men tyvärr gör de flesta andra köpare inte det. En välpolerad oxfordgrön bil är toksnygg, speciellt med beige läder, men grön har tyvärr en dålig klang i mångas öron. jag baserar det på hur lätt oxfordgröna/gröna bilar har varit för mig och i bekantskapskretsen. har erfarenhet från åtminstone 10 st de senaste 2 åren. men jag ska absolut inte prata ner någon färg, tvärt om skulle jag bli jätteglad om köparna var beredda att ta ut svängarna mer gällande färger. jag menar technoviolett/grått skinn är kanonfint, topasblå/grått likadant, eller varför inte gråmet/beige skinn? finns massor med balla kombinationer, men nästan inga på begmarknaden.

Grandy, det är svårt att jämföra, jag vet tex inte om din har orignalmonterat M-paket eller inte. är det orig skulle jag gissa på 125', är det ej hela paketet skulle jag gissa på 110'. sedan måste jag reservera mig för fälgarna och att den är svensksåld, jag vet inte hur mycket högre de står när de börjar bli äldre. men det var ett försök att värdera!

mvh Johan
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Magnus, en aspensilver bil är inte rosa, och inte svårsåld. däremot säger jag (som i en annan tråd) att topasblå/rött inte tillhör kategorin balla kombinationer. tror som tidigare sagt att det lönar sig att byta inredning i den....

mvh Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Gillar också oxfordgrönt och har svårt att förstå varför den ogillas av många men jag litar fullt på Johans erfarenheter angående lätt- och svårsålda färger.

Grandys M-paket är väl med all säkerhet eftermonterat då det ej är alcantara på stolarna samt att innertaket är vitt. Snygg bil för övrigt.

___
//Ulf
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Jo, paketet är eftermonterat 2006 inkl ratt och fälgar, men bakre kofångaren är inte monterat på bilden.
Ro
66
Robert Thorsson
M5 2002 Chiarettoröd
håller med dig om färger Johan,faan va kul det vore om det fanns folk som köpte lite annorlunda färger på sina bilar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.