|
|
|
|---|---|
|
Har problem med att framrutan blir immigare ju mer jag vrider på värme och fläkt. Det blir fortfarande inte bättre efter 30 mil landsvägskörning. | |
|
Hej. Du måste ha fått fukt eller vatten någonstans innan fläktutblåset. Eller i klima systemet om du har det,? Har du kollat om det är vatten någonstanss i motor utrymmet, eller längs med kanten vid motorhuven eller liknande? Hoppas att det löser sig... beemoholist |
|
| Om det kommer vatten i fläktpaketet undrar jag om det finns något avrinnings rör från fläktpaketet. | |
|
Kan ha fastnat något "skit" där?!? kanske... Försök att fixa en sprängskiss på det.. beemoholist |
|
|
byt kupe´filtret, om du har ac vill säga. Vanligt symtom. |
|
| Kolla ev läckage i värmepaketet | |
|
Kupéfiltret är en vecka gammalt och ac:n bortkopplad sedan länge. Är det någon som har en sprängskiss? |
|
|
Tror du har smutts på framrutan. Testa att rengöra den noga. |
|
| du måste använda ac.den gör att avfuktar. | |
|
puiu : menar du att ACn avfuktar systemet? beemoholist |
|
|
Sitter ett "torkfilter" om du har ac. Det är väl denna som släpper ut kondens vid varma sommardagar och bildar blöta pölar under bilen. Är du säker på att ditt värmepaket är helt? Har haft samma fel, kände det då på att luften var väldigt fuktig, började droppa från vindrutan ner på instrumentbrädan. Kan som tidigare nämnt vara stopp i en avrinning "i" motorrummet. Vattenfällan på jaguaren är ett klassiskt problem. På mitten av torpedväggen finns det en avrinning som börjar med en tjock 1,5" gummirör och nyps av med en stril i botten där vattnet skall ut. Räcker med ett löv där så börjar smutsen samlas osv... |
|
| Läckage i värmepaketet. | |
|
AC:n kyler inte luften, den tar bort värmen och luftfuktigheten! låter skummt kanske men så är det! torrfiltret "renar" tar bort skit i systemet! det som droppar under bilen är kondens från cell paketet! Ge han olja Bara!! |
|
| jag menar att det blir ingen imma på fönsterna om du användar klimatanlägningen. | |
|
här Länk kan du leta dig fram __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
VillaRosa: Tack för en dunder bra länk.... Ska "kika" där.... Mvh beemoholist |
|
|
Har nått likanade problem på min 530, fast det är bara på vänster sidan, men jag gissar på att det är värmepacketet, eftersom det känns klibbigt utan glykolen. |
|
|
Tack för en kanonlänk. Kan inte använda ac:n. Den är tom. (och ej konverterad) Ska leta efter läckage, men ville höra om det fanns nån enklare förklaring (inte smuts på rutan), eller om det brukar läcka på nå't särskilt ställe MVH Jenny |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.