|
|
|
|---|---|
|
Har nyligen bytt termostat eftersom bilen kokade och det kom ingen värme i kupén. När den var bytt så fungerade allt perfekt, tills nu! Kände på de övre slangarna, de var sten hårda, kände på den nedre sval och mjuk. Vad kan det vara för fel? | |
| De funkade bra ett tag efter bytet men nu går den varm igen då? | |
|
Det var ca 1v sedan jag bytte termostat, har fungerat felfritt tills nu. Inget på mätaren som ser konstigt ut heller, ligger i mitten som den ska. Kollade bara på slangarna av en ren slump när jag fyllde på spolarvätska. Tror aldrig jag har känt en kylar slang så hård! När jag tänker efter så ville den ha spolarvätska i morse, vilket jag tyckte var konstigt, fick iaf i 1 liter. Och innan jag åkte till macken så ville den ha mer! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker det låter som termostaten inte öppnar i vilketfall! MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
|
Jo, det var väll det som jag också tänkte! Men hur stor är chansen att en ny termostat ska vara trasig, tycker att det måste vara något annat? Så tills man har löst detta får man väll bara köra kort resor så den inte hinner bli så varm! :( |
|
|
Byta vattenpump är mitt förslag! Ja förstod inte en grej du skrev tidigare: "När jag tänker efter så ville den ha spolarvätska i morse, vilket jag tyckte var konstigt, fick iaf i 1 liter." Menar du kylarvätska? Att nivån har sjunkit ner lite grann eller? |
|
|
Kolla direkt om du inte har en blockpackning som gått sönder. Mät med co-indikator i expansionskärlen. /Mats |
|
|
"citat" När jag tänker efter så ville den ha spolarvätska i morse, vilket jag tyckte var konstigt, fick iaf i 1 liter. Och innan jag åkte till macken så ville den ha mer! mer glykol? slangarna blir normalt hårda! dryga 2.2 bar är det på kylarlocken till toyota inann dom öppnar! (har jag för mig iaf) kan kolla upp det och återkomma! sen skiljet det nog lite från märke till märke! Ge han olja Bara!! |
|
| Kan vara kylaren som sitter igen | |
|
Ha, ha, menade vatten till kylaren! Så fel det kan bli ibland! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.