|
|
|
|---|---|
Abbis75 |
Rättvisa !!!!! Dom tog den jäveln som hade snott bilen i går morse han hade bytt ut reg skylten (!) och länsat bilen på alla lösa saker stereo, reservdäck(!), mattor(!)mm....... Polisen såg honom köra runt i kortegala trakten när dom försökte stanna honom smet han det blev en kort fight polisen körde IN(!) i min bil för att stanna honom. Där stod han med två polisbilar runt sig en krockad BMW och vad gör han jo LÅSER dörren i tron om att polisen kommer att lämna honom i fred yeah right. Polisen slår in sidorutan (tack) och tar idioten ... Nu står bilen på BMW Mölndalvägen, där den säkert kommet att stå länge…….. |
|
Synd på bilen, men skönt att de tog honom. Hoppas att han åker dit ordentligt. mvh Berg Rädda djurens mat - Bli Antivegan! |
|
|
Så nu har du en rättegång att se fram emot då? Den här storyn skulle man kunna göra film av. /Bobby |
|
| Fan vad bra att dom tog han. Det är väl tyvärr inte så många bilstölder som klaras upp nu för tiden? Hoppas bilen din blir fin igen så du kan ut och njuta i sommar. | |
Abbis75 |
Åkte till BMW för att kolla på bilen ojojoojoojoj…….. Polisen hade rammat bilen från bak fälgen till fram skärmen. Inte bra. ALLT löst i bilen är borta Jag menat ALLT tom mattor, alla verktyg mm. I polis rapporten stod det var dom hade stannat honom så jag åkte dit för att titta jag hittade stället (låg en massa glassplitter på marken) kan hade sladdat in i en trottoar kan med v. sidan så att båda fäljgarn fått fin märken. Men det verkar som om dom kommer att laga bilen. Jag menar att dom har ju haft den i 4-5 dagar och inte fan kör man snällt med en stulen bil…… Kan en bil ta mycket stryk under en sådan period, vad ska jag kolla extra noga tycker ni? Är det någon som vet vad som händer nu när dom tagit den jäveln, om jag ändå måste betala självrisk och sånt? Jag skriver men när jag vet nått…… |
Abbis75 |
JA just det dom sa på BMW att jag kunde räkna med minst 2 månader...... Kul.... |
|
Skulle aldrig vilja ta tillbaka samma bil, även om de "renoverar den". Den e ju f*n våldtagen och vem tusan vet hur busarna har kört och plågat den... Skulle bara tänka på det varje gång jag skulle sätta mig i den, och då skulle det inte längre va kul att köra den :-( Nej, fy f*n för biltjuvar!!! |
|
ossism |
vägra ta tillbaka bilen. |
|
Polisen tog den personen som stal min förra bil på bar gärning. Enligt polisrapporten hade hon!!! lånat den av en kompis som hon inte hade namnet på. Döm av min förvåning när jag fick brev från åklagaren att åtalet mot henne var nerlagt. Efter att jag snackat med försäkringsbolaget om allt jag ville ha gjort på bilen lyckades jag få dom att skrota den. |
|
snoppolle |
Lider med dig!!! |
-:BeeMWe:- |
Tur att du får den fixad iaf. |
Jompa E |
Fan VA förbannad man blir! Dom som gör såna saker borde Straffas, (HÅRT)!!!!!!!! Lycka till! /Jompa E36 cab |
|
Verkstäders lista på vad som ska kontroleras efter stöld är häpnads veckande; kolla olja,automat olja och bromssar.....det skiter i hur dom har kört. Skriv upp allt som slitna däck till att kopplingen tar sämre. Det bästa som kan hända är att du får utlösen på den. Bråka om allt, var enda liten repa ska anmärkas på. Å när du ändå är igång så vill du ha rekond på den. Om den sen blir reparerad ska du göra ett m-test för verifiera att reparationen är riktigt gjord. Till mej sa dom att jag skulle reparera delar av växelådan och bromsarna själv då bilen hade gått 15 000mil. Men backade när jag krävde rättshjälp från samma föräkringsbolag om ersättningkraven :) |
|
Abbis75 |
Hej igen, tack för att ni visar er avsky mot sådan här. Jag ska nog ta Speddys förslag och anmärka på allt, får se hur glada som blir då. Speddy -> fick du bilen lagad eller inlöst? vilket förs.bolag hade du? |
|
Fick inlösen...dom snodde den när den stog på lack för en försäkrings skada...mitt försäkrings bolag var samma som lackerarens....TryggHansa.... |
|
Abbis75 |
Mer info.... Jag pratade med polisen han som satt i bilen har sagt att han har hittat bilen med NYCKLARNA I, men senare efter att polisen berättat för honom att ägaren hade alla nyckar så ändrade han historia och sa då att han hittat den uppbruten ........ JAJA. Det blir i alla fall rättegång, så man kanske kan få tillbaka självrisken samt det jag inte får från försäkringen. Bilen sår på BMW Mölndalsvägen kollade av mätaren dom har kört ca 170mil … |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.