|
|
|
|---|---|
|
finns det någon bra hemsida som man kan beställa billack på sprayburk? Mvh.JÖRGEN | |
|
Finns på Mekonomen! Kostar 189 kr/burk. Efter blandning måste burken förbrukas på ca en vecka pga härdaren. //Micke Min sida Länk |
|
| Det lär skumt Micke, jag har flera burkar från mekonomen som stått på hyllan i över 1 år och det funkar finfint det. | |
|
Du kan även köpa dem med rätt färgkod på BMW i spray form. Då får du med klarlack också. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Hejsan har också använt meconomens färg som användes under våren och nu i dagarna också använt utan problem så en vecka är det verkligen rätt? ang. org.färg på spray hos bmw, finns tydligen bara i små burkar och av erfarenhet räcker trycket betydligt kortare stund än de stora burkarna varför de är svårt att spruta snyggt färgen "stänker" ut väldigt snart trots bra mycket färg finns kvar i burken och då har jag ändå jobbat som lackare en gång i tiden så kunskapen har jag det är inte det som är felet MVH Uffe/bildock |
|
| Ja alltså Bmws har jag inte testat, men just mekonmens har funkat fin fint iaf, annars är ju standox nummer 1 för mig då jag lackerar själv åxå | |
|
Är det en äkta 2k så är det säkert rätt som Micke säger,när jag blandat en skvätt så är den brunnen på ett dygn.Är det bara en vanlig spray som mest innehåller lösningsmedel så håller den hur länge som helst. Mvh/Micke |
|
|
Hallå, Jag har själv inte kollat om det verkligen stämmer då jag inte har köpt någon själv, utan det var killen i butiken som sa det till mig. En vanlig färgburk håller säkert mycket längre, men detta är 2k färg med extra härdare som blir exakt lika hård som original lacken. Dessuton har den ett bättre munstycke som ger ett högre tryck. Men som sagt kan jag inte bekräfta detta utan det är kanske bäst att ringa mekonomen och kolla. Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
På Mekonomen finns ett standardsortiment med färdigblandad färg. Och den håller nog ett bra tag. På en del Mekonomen kan man dessutom beställa blandad färg i önskad kulör. Och då tillverkar dom just den färgen och fyller den på sprayburk. Kan det vara denna "på beställning blandade" som har kortare hållbarhet? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
jag tror att det är så här: den färgen som blandas på begäran och som man kan köpa hos mekonomen för ung.189 och det är den färgen jag använt står sig nog rätt bra såsom andra färger på spray men den sortens färg som stelnar eller härdar som det kallas finns nog bara att köpa hos billackarfirmor och det är proffsfärg som blandas ung. som du blandar plastic padding men då som flytande färg alltså färg i en pyts som du häller lite härdare i lagom proportion då efter kanske en halvtimme så stelnar färgen men denna metod tycker jag inte man ska ge sig på som amatör kör med mekonomens "på begäran färg" och köp en sprayburk med klarlack och lägg över den färdigmålade ytan bättre resultat än detta är nog svårt att få som amatör och att jag kan svara så här beror på att jag en gång i tiden jobbade som lackare men är ändå amatör men lite kunskaper finns kvar som jag haft nytta av i hela mitt verksamma hobbybilsliv, P.S. jag har även provat riktig 2kompfärg alltså med härdare och riktig spruta och visst det gick bra för mig men det var kladdigt ,blanda rätt koncentration,lufttryck på sprutan, och sedan snabb regöring i lösningsmedel för finns färgen kvar ja då härdar alltsammans i sprutan och sedan går det inte att lösa upp det alltså gå inte den vägen utan nöj dig med spray och det resultat det ger man kommer inte längre som amatör MVH Uffe/bildock |
|
|
Hejsan... Ni menar olika typer av 2k färg... den "äkta" kan man max spara 3-4 dagar om man har tur. Mvh Skalman |
|
|
när jag talade om 2K färg menade jag den riktiga 2komponentsfärgen jag glömde skriva i förra inlägget att det finns eller fanns på den tiden jag vet inte hur det är med den vattenbaserade färgen som används nu olika härdare beroende hur snabbt man ville färgen skulle sätta sig jag som amatör använde den mycket snabba jag tror en halvtimme men så fanns det också långsam härdare också, då jag lackade en framskärm så hann jag mycket bra att spruta på den tiden innan härning skedde men samtidigt bra att den satte sig så fort för att undvika rinning jag är ju bara amatör MVH Uffe /bildock |
|
|
köp på sickens dom blandar till själva å fyller på burkarna.dessa burkar har bättre munstycken så du får ett bättre lackresultat samt att deras färg är lite tjockare.så den täcker mycket bättre.å du får ett lite tjockare färglager. jag har spraylackat en hel dörr med deras färgburkar med ett proffsresultat. kan varmt rekomendera detta. schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.