|
|
|
|---|---|
|
En vädjan om hjälp! Finns det någon här som kan komma med ett tips på vad som kan vara knas med min fönsterhiss, passagerarsidan. När jag mäter på kontaktstycket vid kontrollenhet/motor så har jag följande: Jord 12v 4,5v (ca) Indikering när jag trycker upp på knappen. Indikering när jag trycker ner på knappen. Detta när dörren är öppen. När dörren är stängd: Jord 12v 12v Indikering när jag trycker upp på knappen. Indikering när jag trycker ner på knappen. När allt är kopplar så klickar det till i reläna som sitter i kontrollenheten vid motorn men inget händer. Jag har skruvat bort kontrollenheten och kikat lite. Kan man koppla in den och köra på knapparna & mäta på stiften som sitter till motorn eller kan det bli så att kontrolleneten & motorn kommer ur synk på något sätt? Kan det helt enkelt vara så att själva motorn plötsligt packat ihop? Finns det någon här som har erfarenhet av detta? M.v.h.// Edmund | |
| Jag har precis samma problem på min bil, de klickar till men händer inget.. | |
|
Då har det löst sig. Rengöring av kontaktytor och släpringen på motorn sedan så behövde motorn bara några vänliga knackningar med mejselskaftet så kom den igång. Hoppas att motorn inte är på väg att lägga av men den verkar dock fungera och har inga missljud. Då återstår bara byte av microbrytaren på förarsidan :-(. // Edmund |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.