|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Är inte då grym på det här med bilar men har e39 kamkedja? Och det är så att när min bmw står på tomgång låter det lite små knack ifrån den sedan när man ger lite gas försvinner det direkt. Vad kan detta vara tro? MVH Rille | |
| Ja det är kamkedja på den så det är inte ovanligt att det rassla lite på tomgången.. | |
| är det farligt för motorn? | |
| Har en 525iA -03 har samma rassel vid tomgång. Verkstäderna har olika teorier om vart ljudet kommer ifrån. Theanders tror att det är någon spännrulle till fläktremmen som låter, en liten verkstad i Malmö (mycket duktiga) tror att det kommer från AC-kompressorn och att det är ofarligt, själv misstänker jag att det är från automaten! | |
| å fan.. Jag har manuell låda... Hade det varit nånting med motorn då borde ljudet bli högre av rassel men det försvinner helt? | |
|
lät lika i min 525 94:a 24v när jag böt olja till mobile 1 helsyntet 5-50. tror att det berodde på att den blir så tunn när motorn är varm så att den inte orkar hålla rätt oljetryck på tomgång. så efter 186mil bytte jag olja igen till Castrol 15-40 delsyntet och allt blev frid och fröjd igen.. kanske är samma problem du har |
|
| rille12, i mitt fall försvinner ljudet nästan när bilen stått inne i värmen. Däremot försvinner det inte trots att man varmkör motorn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.