|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ifredda, Funkar inte nödöppningen på passagerar sidan på E32 så gör följande: *Öppna bakluckan *Koppla loss bagagerumsbelysningen *Kolla så att plus och minus hamnar rätt *Koppla på batteriladdare *Lås upp bilen *Ladda som vanligt. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Tack för svar, stormen tog vårt internet så jag har inte kunnat skriva tidigare. Jag skall prova varianten med startmotorn. Tack för beskrivningen av placering Chris47, det behövs för mig som inte kan skilje ett tändstift från en oljesticka. /Henrik |
|
| Jag lägger alltså plus på den röd/vita kabeln och minus på den brun/vita kabeln på bagagerumsbelysningen, eller ska jag jorda i chassit? | |
| Det spelar ingen roll, jorda du i chassit om du vill. Tänk på att ladda den ganska lugnt så du inte sätter den på snabbladdning för då kan säkringen gå om du har otur. | |
|
Hej igen, Jag vet att jag är en idiot när det gäller motorer och meka. Har nu äntligen lyckats hissa upp bileländet såpass att jag kan komma under den (den står förbannat illa till som ni förstår) och när jag kryper under hittar jag inget som ser ut som jag skulle kunna sätta på en startkabel på. Kan någon vänlig själ tala om var jag skall leta, vad jag behöver skruva bort eller liknande så att jag till slut kan få låst upp eländet. Kanske är det så väl att det någonstans finns bilder eller ritningar att titta på? Stort tack på förhand till den eller de som kan hjälpa mig! Henrik |
|
|
Hej,du får nog börja med att ta bort detalj nr4 o nr8 för att komma åt.Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.