|
|
|
|---|---|
|
Tänkte starta en ny tråd för spännande smådetaljer som ingen vet var dom gör.... E32 V12-89 -En liten orange 3 stiftskoppling på båda sidor i motorrummet på innerskärmarna..Hmm vad är detta??!!! ngt till tändningen kanske hmm? ILLoranga som dom är måste dom vara viktiga.. eller? Växel väljarens olika lägen "S" "E" "M" Läge M = Vad exakt sysslar bilen med då?? haha växlar alla växlar i ett jehujj och när man närmar sig en korsning så växlar den inte ner hehe M=MMMJJJUUUKKKK?? Eller? hehe ************************* När däcken tjuter går det för långsamt...... | |
|
Dom orange'a kopplingarna du snackar om är till Air bag har jag för mig. Så håll inte på o pilla med dom. =) M är läget när du vill kunna växla manuellt, tex om du vill att bilen inte ska växla av sig självt. Kan vara bra när man drar husvagn eller på halt väglag. S är Sport som du säkert redan räknat ut. När du startar från 0 med läge S så drar den iväg på 1'an, Med läge E så växlar den till 2'an nästan direkt för att du ska få en så mjuk acceleration som möjligt. Med läge S så växlar lådan vid högre varvtal också för snabbare accelerationer. Läge E är standard o står väl för Ekonomi. Då växlar lådan för minsta bränsleförbrukning och för mjukast körning. |
|
|
HEHE Tackar för svaret... ************************* När däcken tjuter går det för långsamt...... |
|
|
E är väl mera ett komfortläge, just förbrukningen påverkas inte så mycket. Manuelläget är som det låter, manuell, lägger man i trean så använder den trean hela tiden, tillochmed från start. |
|
Paap Reeder |
Greven! Detta med lådans beteckningar finns utrett i en annan tråd. Kan just nu inte komma på vad man skall söka på men prova med "M". MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
Förlåt Infinite! ... såg inte ditt inlägg. Har provat att lägger man i M3 så startar den på 3:an. MVH /// Paap R |
|
hmm blir fundersam över dom oranga sakerna i motorrummet lite smuligakontakter.... är dom till "smällpåsarna" kanske skall koppla bort dom eller ngt? ************************* När däcken tjuter går det för långsamt...... |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Jag startade upp min vilande 750 i söndags och kom på ett nytt mysterium kring denna mytomspunna bil, nämligen: Vart tar all bensinen vägen som man fyllt på i det lilla hålet till höger där bak? Man tankar, tankar, tankar och tankar tycks det haha =) |
|
HAHAHHA jodå med lambdasonder felkopplade drog min 3.1 l i snitt hehehe nu ligger den på 1,3-1,4 normal körning i 100 km/h en kompis kör sin på 1-1,1 !!! undrar hur han gör det?? nu har jag Alpinamotor i min så det kanske beror på det? ************************* När däcken tjuter går det för långsamt...... |
|
netz |
Det går utmärkt att få låg förbrukning, det é bara att ställa om färd datorn till ett lägre offset :DDD skulle inte tro att 1,0-1,1 stämmer riktigt med den verkliga förbrukningen. Dom oranga är krocksensorer för kudden.Varför koppla bort dom? |
|
Dom oranga är krocksensorer för kudden.Varför koppla bort dom? Dom är "smuliga" i plasten... men men skitsamma hehe ************************* När däcken tjuter går det för långsamt...... |
|
|
GrevenTBoda, min ligger på 0.9 på landsväg. |
|
| oj oj minn ligger på 1,8 i stad korta körningar puh | |
netz |
En "spännande" sak är funktionen öppning resp stänging av av sidorutorna hela vägen en duttning på knappen, om man lyckas dutta någon millisekund så går rutan hela vägen,undrar hur dom har tänkt när dom där ingenjörerna eller är det bara jag som är slö i reaktionen (lyckas nog 2 av 10 gånger) hehe. duttning= snabb knapptryckning (man e ju smålänning) Netz |
|
ja gillar funktionen med automatisk stängning av rutor o taklucka om man håller kvar nyckeln i "dead lock" när man låser bilen, eller håller ner låsknappen på larmdosan längre. angående "auto down" på förarens elhiss så kan ja bara hålla med om att man får fan va snabb med duttandet (det är förövrigt "auto close" på takluckan om man baar "duttar" igen den). mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
I min E32 som jag hade var de bara jag som lärde mig hur fort man skulle trycka. Lyckades varje gång...men ingen annan kompis som försökt...vi hade till och med en duell sjukt nog...vann alltid :) Auto close på alla rutor var en fröjd på sommaren istället för att dra igen manuellt med fingrarga. Man gick bara ut och stängde alla fyra rutor och taklucka samtidigt...vilket ni alla vet...men de är skönt att slippa sitta kvar där i värmen och göra detta. De skulle nästan varit åt andra hållet när man öppnar bilen en sommar dag att man vrider om nyckeln åt öppna och sen i ett lägge till så man kan öppna allt innan man sätter sig i bastun och börja känna sig som en anka i en micro titta ut genom rutan. Man kanske kan fixa de med elektroniken :D man gör de bara tvärtom :) |
|
| Fan det där med att stänga alla rutor och lucka på samma gång måste jag prova. Har aldrig hört förut. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.