|
|
|
|---|---|
|
Funderar lite på ett projekt, nämligen att kombinera banleksak med andra familjebil och låg försäkring. Därför funderar jag på att jaga ta på en 320 i touring från typ -02 ( alltså faceliftad ) med m-sportpaket. Har några frågor: # finns det diffbroms att få tag på till dessa !? # är det bara att byta motor, eller skiljer det på annat som växellåda, kardan eller diff etc !? # skiljer det på bromsarna !? Går det att uppgradera till några bättre bromsar lätt, tips !? ( måste ha bra bromsar på banan....) Vore tacksam för lite tips och idéer !! =) __ mvh ///M artin | |
|
Min första fråga måste ju bli: är verkligen 330-motorn ett bra objekt för bankörning? Det är ju en ganska ordinär motor trots allt. Trodde det främst var M-serien man körde på bana......och då vässade bilar. |
|
|
Känns spontant att det blir dyrare att köpa en 320 och bygga om den än att köpa en 330 från början även om du gör mycket av jobbet själv. ___ //Ulf |
|
|
En 330 skulle nog kunna duga bra på bana, motoreffekt är mindre viktigt än vad de flesta tror, chassi och bromsar och däck mm är viktigare. Uppfattningen att det bara är M-bilar som brukas på bana är väldigt felaktig, även om jag för närvarande kör en M3 på banan... __ mvh ///M artin |
|
|
Finns inte diff då det sitter DSC på dessa, endast till m3 finns riktig diffbroms. bromsarna skiljer rejält mellan 320 och 330 320 kan du ha minst 15" på 330 är det minst 17" pga bromsskivorna. för mkt jobb, smidigare och billigare med 330 direkt isånafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.