|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har funderingar på att lägga ner en bmw 535 motor i en E30. hade varit fräckt med en 3,5l rak sexa och turbo på det. Men vad behöver man ändra för att detta ska gå? passar motorn rakt i? tänkte ta bakaxel från 535 ochså iså fall. tack på förhand | |
|
jepp den går ned alpina har till och med lyckats med att slägga i torpedväggen,hehe |
|
|
har exakt samma planer jag å. finns det nån som vet hur man ska bygga motorfästena?? har också hört att det bara ska va till att slägga lite på torpeden så ska den passa. hur går det igentligen med en e28 bakaxel på en e30?? |
|
|
Jag la i min motor där jag tyckte att den passade bäst, sen punktade jag i hop motorfästena på plats, tog sen ur och helsvetsade. |
|
|
är det inte rätt tajt med turbo och grenrör?. du får gärna lägga upp eller skicka en bild på hur du har byggt :) lade du över bakaxel från 535an oxå då lr? |
|
|
Lite småtrångt men det går, gt40 är ju inte den minsta turbon direkt. Ändå går det byta alla 6 tändstiften utan att plocka loss några prylar. Svetsdiffad 320 klump, har en lamelldiffad klump från en m535 som skulle i men det blir inte så. den diffen är förövrigt tillsalu, komplett med axlar. |
|
|
Länk Med bilder och allt . |
|
| du får nog byta kardan med har jag för mig.. | |
|
hur har ni gjort det med oljetråget?? har hört att man kan bli tvungen att ha ett oljetråg från e34:ans motor om man sätter i en från en e28. kardan har jag hört att man ska ta e28:ans främre del tillsammans med bakre från e30. men vet inte om det passar men det märks! |
|
|
oljetråg + pickup från e34 eller e32. Jepp, jag har gjort så med kardanen. Fick dock flytta stödlagret en bit bak. |
|
| en annan kul grej vore att ta klumpen från en 528, e ju lite anorlunda utväxling på den så då kommer de ju bli bättre axx... | |
|
Tjena!! Motorn passar inte rakt i... motorn ær næstan 1 dm længre så jag var tvungen att flytta fram kylaren och ha en elflæckt på framsidan och mitt oljetråg behøvde jag inte gøra något åt.. och du måste æven byta låda och fræmre kardanrøret før att allt ska lira jag hade en 2,8 i min 320 och jag kørde jæmt men en m5 3,6 på 402m... inte illa tycker jag før 184 hk mot 315 =P ursækta dom norska boksæverna... jag jobbar i norge och sitter vid en norsk dator så... =P mvh mokard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.