AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.700

Supit bort den enda nyckel jag hade !

Nu till problemet!! Jag har en Bmw 318i - 89 E30 som jag under juldagen söp bort den enda nyckel jag hade för att starta den :( Beställde en ny Nyckel från Bmw och fick ju hem den efter mycket om och men . Men det visar sig att dom bytt tändningslås en gång i tiden så den passade ju inte . Så nu försöker jag få bort ratten men det går liksom inte för att rattlåset har ju gått i så då man försöker dra ut ratten så går det liksom inte. någon som vet eller har tips på hur man löser detta ? Sen beställde jag ett nytt tändnings lås med nyckel idag .. och skulle ju vilja ha lite tips hur man byter ut det utan att ha en nyckel som sagt.

Byte av tändningslås diskuteras på en del platser på forumet. Sök och du skall finna. Jag försökte mig på det, men efter en del bök och dessutom varningar från några som misslyckats och förstört något lät jag det ske hos M-bilar. Jag försökte med gem, insexnyckel men kunde inte få spärren att släppa. Ditt problem är förmodligen att du inte kan flytta bilen utan stora kostnader, så du kanske skulle testa att köpa den lilla manick som de använder hos BMW? Ring och fråga om det är möjligt. Eller om du kan låna en sådan mot deposition.

Mvh
Mikael
Hittade den externa länken. Gäller inte din modell, men troligen likartat.
Länk

Mvh
Mikael
Mikaelodoris : Tackar ska se om det funkar .. Man får väl stå ute och testa sig fram . får klä på sig bara :p

Mer tips är önskvärda.

St
11
Staffan Ramer
Alpina B6 3,5 Katfri-87
M135i-14
Har samma problem, nyckeln är väck. Hur får man ut låskolven till tändningslåset när man inte har någon nyckel? Det går ju inte att vrida kolven till det läge man behöver för att få in stiftet i det lilla hålet?
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
ingen som testat den gamla metoden?? skruvmejsel, slägga och rörtång? brukar funka. dock åker man på att byta lås men ändå.
Angeleyes
Killerhawk: Måste bara säga att jag fullkomligt älskar rubriken på ditt inlägg!! Även om det är tråkigt att du förlorat din nyckel så kan jag inte låta bli att skratta när jag tänker på att du 'supit bort' din sista nyckel...på JULAFTON!*S* De e humor! Hoppas det löser sig:)
mr
309
mr_bmw_
E46 330xi Touring -04
E34 525 2,8L E85 Touring -94
hehe jo.. jag rakade faktiskt supa bort min nyckel till en av mina gamla 735;or en gang i tiden.. pa nyarsaftons morgon..
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Du skall i alla fall ha berömm för att du inte körde hem med den ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Själv lämnar jag ofta min nyckel i byxfickan och min käresta tvättar idogt byxor med nycklar i. Den ena tror jag gått i tvättmaskinen tre gånger och den andra 1 gång. Båda fungerar utmärkt fortfarande. Värt att ta upp då det oftast är detaljer med dålig kvalité som kommer upp på forumet :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.