|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Zappade lite igår och hamnade på Pimp my Ride. Kollade när de förvandlade den urgamla sketna volkswagenhumveen till totalt nyskick överallt. Säten, motorn, plåten - ALLT! Man fick inte se så mycket om hur de gjorde utan efter 3sekunders visning på den gamla slina delen så vipps, så var den ny collt lackerad och som ny igen. Det som var rostigt lagades och sen var det nytt igen. Tyvärr blev ju resultatet som vanligt pinsamt men skicket var det som imponerade mest. Undrar lite över om det finns firmor som gör sånt här? Skulle man ha sin bil i original utställningsskick så är det ju inte bara att lacka om den direkt utan motorn får väl blästras och exakt alla delar ska skruvas av och putsas upp eller lämnas in på lack. Vilken firma kan tänka sig att göra sånt? Eller man måste köra från en firma till den andre för att få allt gjort kanske? |
|
allt går att göra själv...om man bara har tålamod! ;) |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Japp, och plats/utrymme och tid över. Sen vill många även ha kvitton/garantier som endast firmor kan lämna. |
| Såg ett program för några år sedan om en svensk snubbe som totalrenoverade bilar. Det tog några år att slutföra en del bilar. Man kan ju gissa sig till kostnadsläget på en sådan renovering. Han höll på med jänkare och veteranbilar om jag kommer ihåg rätt. | |
|
Hmmm... Är det omlackat är det ju inte original. Jag mebnar i ett total originalskick skall även lacken vara original. |
|
|
mats: jo visst är det så, men någonstans måste man ju dra en gräns. för min del är de helt okej med ny lack, om den är i originalkulör. även helt okej att byta plåt detaljer o.s.v om grejerna är originalprylar. väldigt svårt att få till en originalbil om man inte får lacka, byta plåt och andra detaljer.. i mitt tycke är de så iallafall! ;) mvh |
|
|
Visst är det ok att lacka om. Framförallt om vi talar om relativt nya bilar som brukas efter renovering. Dock så har det i mitt tycke renoverats för många fina bilar. Alltså redan fina samlarbilar som får allt nytt och "tappar själen". |
|
|
Visst är det ok att lacka om. Framförallt om vi talar om relativt nya bilar som brukas efter renovering. Dock så har det i mitt tycke renoverats för många fina bilar. Alltså redan fina samlarbilar som får allt nytt och "tappar själen". |
|
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
Underbart snygg B10 där Micke. Gjorde du allting själv eller? Ska jag göra det kommer det ta 7år med den tiden jag har över. Sån tålamod har jag inte. Har du lust att hjälpa en stackars E32 750iL att se nyfödd ut så hör gärna av dig är du snäll. Ang omlackering så ser jag, originalfantasten, inget fel i att lackera om hela bilen i just originalfärg. Slog upp dörren mot motorcykelns avgasrör i söndags, japp det blev en lackskada som jag svor åt. Det kommer bli omlackering i år på 750n. |
|
Är inte min bil. ///Micke Min cabrio Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Stephans B10 är helt häpnadsväckande att se live! I princip helt ny bil,dock inte Stephan som utfört renoveringen. Samma person som renoverade min motor! Länk MVH Patrik Ögonstenarna:Länk |
![]() 712 E38 750iL -00
Underbara bilar ni har där - fast hur får jag tag i killen? |
|
Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Länk Mvh |
|
|
mats: i see your point! och håller med! ;) mvh |
|
|
Jag har en kompis som helrenoverade sin Skoda (!) coupé till något som skulle kunna kallas "bättre än nyskick" hos en duktig lackerare utanför stan. Tror de bytte i princip allt som var slitet och lackade om varenda plåt och detalj. Har för mig att han betalade runt 100 loppor för kalaset. Firman som utförde jobbet: Moses Bil o Lack, 044-320031. Sen finns det väl mängder med andra företag som gärna tar på sig en seriös genomgång av din bil, men det är inte gratis. /// Viktor |
|
| Om man pratar totalrenovering tycker jag den här länken är läsvärd. Länk Handlar visserligen inte om någon Bmw men är läsvärd ändå. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.