|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag kan av någon anledning inte se bilderna på Mobile.de. Eller rättare sagt, jag kan se bilderna, men jag kan inte växla mellan dem eller få upp det större fönstret med bilder. Jag misstänker att det kan vara någon pop-up blocker som hindrar men jag lyckas inte fixa det. Datorn är en PC som kör Firefox 2.0 och brandväggen är Norton Internet Security Professional 2004. Är det någon som vet vilken inställning som ska ändras för att fixa detta? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? | |
|
Tilläggas kan att samma brandvägg sitter i min flickväns laptop (som körs via samma W-lan) men där fungerar det alldeles utmärkt? Jag har såvitt jag vet inte ändrat någon fabriksinställning. Tips mottages tacksamt //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Jag ändrade i Internet explorer under: Tools > Internet options > privacy Där har du förmodligen en spärr mot pop-up Under settings kan du tillåta pop-up från mobile.de |
|
|
Jag kör Firefox men ändå trots att mobile.de ligger som undantag vid pop-up spärr så kan jag inte se bilderna. Jag blir galen. Några fler förslag? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Hade samma problem tills någon vecka sen, det är ett val i brandväg inställningarna som gör att man blockar "pop-up" fönster. Kolla efter. Mvh Abbe M3 E30, dagboken: Länk |
|
|
Ska se efter. Det som är konstigt i så fall är att samma brandvägg används med samma inställningar i min flickväns laptop - och där fungerar det! Jag blir tokig... //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Webbläsare spelar ingen roll, vare sig Firefox eller Iexplorer går att titta på bilderna på. Att avmarkera blockeringen av pop-up fönster i webbläsaren gör heller ingen skillnad. Alltså måste det som Abbe säger ligga i brandväggen. Men jag har lagt till mobile.de som "trusted site" och som undantag i pop-up blockeringen. Men ändå går det inte? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Hade samma problem för något år sedan till dess att jag uppdaterade IE. Hur märkligt det än kan låta. Kanske ändrades nån inställning automatiskt i samband med detta. Mvh |
|
|
Det löser dessvärre inte mitt problem heller då jag inte använder IE alls utan Firefox. Dessutom borde det inte ha med webläsaren att göra alls eftersom problemet finns i båda läsarna. Någon som är kung på Norton Internet Security 2004 och kan vilka inställningar som ska användas? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Problemet löst. Norton Internet Security: Ad blocking -> Configure -> Advanced -> Lägg till mobile.de i Web Content options -> User Settings -> Permit pop-up ads. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Helt rätt Andreas. Det var där jag fixade till det också efter att först försök enl mitt tidgare inlägg. Det var ett par år sedan, så minnet sviktade tydligen. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.