|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har biligt premie. Bmw original 6800 i mitt namn. |
|
|
Mocke: Oki, ja jag har fortfarande BMW Orginal på min (skiftet görs när jag ställer på den till våren). Med Orginalförs. hade jag en premie på nästan 11000kr. Så för mig på den summan blev det en riktigt bra sänkning. Plus att min självrisker sänktes, bla. vagnskada från 6000kr till 2000kr. Dock höjdes självrisken för djurkollision från 0kr till 500kr ;) Mvh Jimmy |
|
|
jimmyboy!!!!!!!!!!!!!!!! ringde dit och jag säger bara en sak: DU ÄR MIN HJÄLTE!!!!! nu blir det en e46 coupe!! ska bara spara ihop lite, det alternativet fanns ju inte förut! |
|
|
hahaha, grattis!!!! Jag har också 2000 i sj.risk + motorskydd eftersom bilen är sv-såld och har gått under 10 000 mil. Tycker det e bra deal, speciellt när jag hade dyrare premie på min gamla 328. |
|
|
Acous: Varsågod det är ju det vi finns för. Du kan sätta in halva mellanskillnaden på mitt konto sen oxå ju.... :))) Vad blev din premie hos Vesta nu då? Mvh Jimmy |
|
|
Hej Hej Är också 22år och ny på forumt. Ägde en Bmw z3 i sommras men som inte riktigt levde upp till mina förventningar pga den motor val jag gjorde 1,8l har nu i veckan bytt till en E46 328iA. En kanon fin bil, får se om jag stöter på några av dom kända felen på e46 men jag har 6 månader garanti som ingick i priset plus att mycket var bytt utav firman jag köpte den av. tex Broms skivor och klossar runtom, Stötdämpare bak, länkarmar fram och bussningar i bak mm. Bilen var grymt välvårdad och endast gått 10700 mil med en ägare. Bara känner för att skriva av mig lite för jag är så grymt nöjd. |
|
|
Det gör du rätt i Andreas! Välkommen till forumet och lycka till med din nya BMW! 328:an är en fin maskin som levererar lite mer än din förra Z3. Du är oxå nu välkommen till Club E46, om du vill bli medlem i en modellspecifik klubb. Mvh Jimmy |
|
|
premien blev på under 8000 kr!!!!! mellanskillnaden tror jag att jag behåller :-), du får nöja dig med att vara dagens hjälte :-) |
|
|
Acous: Hehe oki jag men det duger fint för mig :) Snacka om skillnad i premier. Kör nu med huvudet och inte med högerfoten, så att vi kan behålla de låga premierna på våra 330:izz hos Vesta ;) Återkom gärna med bilder mm. när du köpt din nya kärra. Mvh Jimmy |
|
| Jimmyboy. Tack! Jag får ta och titta in på club E46. Men jag har en fråga som jag undrar över lite och som jag inte hitta något svar på men du eller någon annan som läser tråden vet.. När man trycker in pinnen till trippmätaren när man startar bilen så kommer det upp 1:0, 1;1, 1;2 osv och så är det siffror men vad står dom för | |
|
Andreas6019: Ingen aning faktiskt, men skapa en tråd om det så får du säkert svar på det. Killarna och tjejerna här inne är duktiga på det mesta när det gäller BMW. Mvh Jimmy |
|
|
Jag har sett ljuset :) Visst, det är ingen F1 bil men avstämmningen mellan komfort, känsla och prestanda är i min mening nästan perfekt. Att snittförbrukningen trots blyfot ligger UNDER vad den gjorde på min 320 -00 är ju inget jag gråter över det heller :) |
|
|
Jimmyboy; Vesta var 1800 kr lägre än Tennant och BMW Original per år på min bil med vagnskada 2000 kr. Blir nog till att byta nu. Tack för tipset! |
|
|
grattis till din 330! vet hur de känns, har precis fått hem min M3a (e46)-01 jälvligt roligt=) grattis en gång till;) |
|
| grattis själv ^^ ;) | |
|
Köpte min nya 330ci -01 idag. Hade egentligen bara tänkt att kolla lite på den men efter provkörningen så var jag såld. :) Jag antar med andra ord att jag sällar mig till den glada skaran av 330 förare. Mvh Nicklas |
|
|
Haha, vi blir bara fler och fler ju! Grattis då!! /// Bimmarkomanen |
|
|
lite bilder på mitt nya åk: Länk |
|
| ^^ nice! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.