AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.018

330ci på lördag...

Sida 1 av 2
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Då var det bara ett par dagar kvar då...
På lördag ska jag hämta min 330ci från 2003 jag drömt om sen jag köpte min förra 320i.
Ska nog ringa imorn och se om du hinner få den ditec behandlad innan jag hämtar den också :)

Så nu återstår ju bara den stora frågan, hur ska jag få nästa vecka att försvinna fortast möjligt? :D
Grattis =)
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Tackar :)
En 22åring till :) Kul att se att vi åtminstånde är några unga stolta som håller oss från Volvo 740 träsket och kör riktig bil *s*
Hehe. självklart =) Hämtade min 320 för en knapp vecka sen. e RUSKIGT nöjd. BMW e lätt bästa märket.. Kvalitet ut i ändarna!

Trevlig Kväll!

Bmw for president :D
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Sällar mig till skaran med 23 år, fast med en något "mer erfaren" bil...

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Einsteigen, abkoppeln, losfahren.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Grattis Björn! Hoppas du blir nöjd med din 330Ci. Jag kan intyga att det är en underbar bil att köra. Jag har varit helnöjd med min sedan jag köpte den i våras, nu står den och vilar under ett täcke och väntar på vårsolen.

Har du bilder på din nya kärra?

Medans du väntar på att nästa vecka ska gå fort så kan du ju tex. ta en titt på de olika 330Ci som finns på tex. Garaget.org för ev. tips och ideer om framtida styling eller tuning (om du nu planerar några ändringar av nya kärran). Där finns många fina E46. Här hittar du oxå min 330 Ci ACS3... Länk .

Vidare är du ju oxå välkommen att bli medlem i Club E46.se om du inte redan är det.

Lycka till!

Mvh Jimmy

bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Kul du är nöjd BMW lover, försökte själv få mig att titta åt andra bilar nu när det var dags att skaffa något roligare (läs snabbare) Men hur många T5:or, mercor och Saabar jag tittade på slutade det alltid med en BMW på skärmen, konstigt det där :)

Travel-In-Style: En svart E36 Coupé är inget att förringa trotts ett par år på nacken, mkt vacker bil :)
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
jag är oxå 23 och tror att jag endast kommer äga det magiska märket med dom 3 bokstäverna som entusiastbil i mitt liv. Grattis till en fin bil!

///M-Power
När du älskar att köra
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Jimmyboy: Har nån bild från handlaren, det är dock inga fotografiska genier som kränger bilar i Grästorp så bilder kommer upp så snart jag har få knäppa ett par egna, förhoppningsvis redan i helgen om vädret tillåter.

Ang. styling så tror jag att prioritet till en början blir att få dit ett par M speglar, sen måste jag säga att lite roligare ljud i avgassystemet och ett par nya fälgar till sommaren också kommer inhandlas i år. Helst skulle jag vilja ha dit m-paketet till sommaren också, men det tror jag inte ekonomin tillåter innan sommaren tyvärr :(
Kvalite ???
Nja det kan ju faktiskt diskuteras.
Men bra bialr är det
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Oggyone, beror ju på hur man väljer att se på begreppet kvalitet.
Inget bilmärke är besparat från fel, ingen bilsäljare kan med 100% säkerhet säga att bilar aldrig krånglar och går sönder.
Saker går alltid sönder, speciellt om dom innehåller rörliga delar, värme och färdas i stora hastigheter på ojämna ytor.
grattis bjorn_h!!

/// Bimmarkomanen
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Grattis!

jag köpte min 330ci för ca 2-3 veckor sedan. Hade också en 320i innan. Är helnöjd.

Bilen går som ett skott! och hittils är jag helnöjd!

mvh.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
hur gör ni med försäkringen?? Jag vill också ha en 330 Ci men kostar ju runt 25k i helfösäkring?
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Acous: 25000 bara? Jag hade fått en premie på 46000/år med orginalförsäkringar. Kommer nu dock att ha den försäkrad på pappa. Och innan nån reagerar på detta så är det självklart efter att vi förhandlat oss till tillåtelse till detta hos försäkringsbolaget (3bilar, ett hus och 3 företag försäkrade i samma bolag)
bj
165
bjorn_h
Volvo V50 1,6d DRIVe -10
Kan tillägga att jag nu kommer få betala strax under 6000/år.
Mo
420
Mocke
330 CI M-PktII -02
Acous

Hur gammal är du? Två??
En m3-a är billigare att försäkra!!!
EN
114
ENS
330e Xdrive Touring -22
Mocke

En M3 är garanterat inte billigare att försäkra för Acous, är lite skillnad på er:

Acous:
24 år bor i Göteborg
Mocke:
32 år bor i Kalmar län
Ac
383
Acous
e21 318i -82
ja, det är bara att inse att det inte går att äga en nyare bmw med någorlunda motor, blir omöjlig försäkring. Det enda sätter är ju att försäkra på föräldrar men mina bor inte i Sverige. Jag förstår inte hur det kan bli såna otroliga premier, INGEN lär ju inte ha den på sina föäldrar, då borde det ju inte finnas statistik på folk i min ålder knappt utan det borde drabba föäldrarna.

vill så gärna ha en e46 coupe, så j-vla synd, så störigt, :-(
Ji
2.380
Jimmyboy

Ang. försäkringar så kan jag rekomendera ett stort danskat bolag som heter Vestra. www.vestra.se . Grymt trevlig svensk kundtjänst oxå.

Jag har precis tecknat försäkring hos dom och fick nu endast 6714kr/år, helförsäkring förståss. 26år Helsingborg.

Mocke och Acous: Kolla med dessa så får ni helt andra premier det lovar jag!

Mvh Jimmy

Ji
2.380
Jimmyboy

Sorry grabbar! VESTA ska det vara, utan "r" alltså.

www.vesta.se

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.