|
|
|
|---|---|
|
Tjena på er!! Är ny på detta forum. Har själv aldrig ägt en BMW, men har sedan en tid gått i funderingar att köpa denna vackra/häftiga bil. Farsgubben ska gå och fylla 70år, så familjen ska ner till Munchen och fira. Tänkte "passa" på att köpa en BMW när man ändå är nere i BMW-land. Min fråga/undran, är det någon med erfarenhet som köpt bil i Munchen som kan komma med matnyttiga tips(återförsäljare, internetsighter, mindre seriösa säljare mm) Den bil som jag tänkte köpa är en BMW-530 E-60 modell, -04,-05. | |
|
BMW Niederlassung München borde vara ett väldigt säkert kort. Jag rekommenderar att handla hos aukt. BMW återförsäljare. Håll dig borta från vimpelhandlarna så blir det bra. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Har aldrig kommit sydligare än till BWW-ÅF i Waldbröl när jag hämtat bil, men som gaspedal säger. Köp bara av auktoriserade ÅF så ska nog allt bli finemang, bråka inte så mycket om priset (de tycks vara tuffa på den punkten och har i mitt fall bara släppt ned priset litet) utan se till att få delar och service istället, samt europlus. Och kolla upp vilka bilar som finns innan du åker ned så du hinner tänka igenom vilken du "egentligen" vill ha och inte drabbas av vansinne när du ser allt som finns. :) Kan du tyska så söker du dig till begagnatbörsen hos BMW.de. Vidare finns det en förnämlig importguide på denna sajts startsida. Följ den så kan det knappt bli fel. Lycka till. Mvh Mikael |
|
|
hej Prata med Jochen Weidlich på BMW niederlassung i Munchen så får du ett bra bemötande och korrekta besked. |
|
|
Det går att välja engeleska som språk på www.bmw.de men personligen så har jag nog bättre koll på utrustningsdetaljernas tyska benämningar än motsvarande på engelska... ___ //Ulf |
|
|
Hej Jag köpte min bil av Marcus Keritmaier på BMW NL Fröttmanning. email marcus.kreitmaier@bmw.de han var mycket sympatisk och noggrann. Mvh Asken |
|
| På bmw.de så hittar du säkra och billiga kort, se till att få/köpa EuroPlus = 1 års garanti. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.