|
|
|
|---|---|
|
Bänkade 850:n idag, drygt 200häst och lambda kröp ner till 0,69 efter 4500 varv på båda bankarna.. Någon som har liknande erfarenheter? Motorn är frisk och går på alla cylindrar osv, originalchip Man kan ju säga att det 'finns potential för förbättring'.. Tycker inte att den känns speciellt pigg, men det har ingen m70 gjort som jag haft, men detta var ju definitivt en besvikelse! | |
|
Känner inte igen det måste jag säga. Men har du slitna gasspjällmotorer så gör det mycket för prestandan. Mina är nyligen renoverade och jag tycker att den går som ett skott. ___ 750-bloggen: Länk |
|
| dom verkar friska, kärvar inte, och har inga missljud, räcker ju att dom går i botten, så ska det bli full effekt.. | |
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Nej, motorn kan inte alls vara frisk. Den tappar ju inte 100hästar om motorn är som den ska. Jag ska bänka min M70 detta året så kan vi ju mäta lite. |
|
Ja, nåt är ju fel, men frågan är vad..har mätt komp o kollat stift, allt ser bra ut! Inga missljud, och den går på alla cylindrar. Har bytt slutdämpare till 'fullflödes', i övrigt är allt original. Huvudorsaken att effekten är låg är nog att den går alldeles för fett på fullast, men jag vet inte varför.. båda sidorna går lika fett. Liten risk att det ska vara samma fel på båda sidor. Får väl skruva i motorlampan och kolla om den lyser ell om man får den att blinka några koder.. Så småningom ska motronic-boxarna ur, och i med två MS-boxar istället, får väl se vad det gör. Någon som har trasiga spjällmotorer jag kan göra om till vajerstyrda? |
|
|
Båda LMM är utbytta, men har bara bosch-nummer, så jag har inte kunnat kolla dom via ETK. Numren som står på är följande: 0280 212 010 178521.9 Numret som slutar på 010 verkar bekant från förr, men är inte säker. är det någon som kan kolla vad det är för bosch-nummer på original LMM? Tänkte som så, att om det är fel LMM så kan det gå för fett pga av det. |
|
|
Nur är det utrett! Skalningen på rullarna var ställd på ½, så effekten på bakhjulen var 200kW! Är lite ovan med dom nya rullarna.. MEN, faktum kvarstår att den går sanslöst fett! Undrar bara om det är så på alla, eller vad det kan bero på.. |
|
|
Går den fett kan det ju bara bero på antingen lambda, LMM eller motortemp, såvida inte dessa motorer är väldigt "speciella". Ev. fel borde ha registrerats i felminnet. Mvh, Hellboy S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units. |
|
|
Inga andra koder än hastighetssignal, den blev väl lite förvirrad när bakhjulen gick över 200 och framhjulen stod stilla.. :-) Lambda funkar (nya) på låg last, men dom används inte vid fullast. Motortempen var ok på mätaren, och jag tror inte båda skulle vara trasiga till motorstyr. Alltså återstår LMM eller 'fet mapp'.. därför jag är nyfiken på vad andra fått för lambda vid bänkning. |
|
|
bmw nr. på dina lmm är: 13 62 1 718 521 Kan kanske vara bra så du kan kolla up dem i alla fall! mvh Martin |
|
| Står inget bmw-nummer på dom, bara bosch-nummer. Men på original så står det väl både bmw-nummer och bosch-nummer? | |
|
alltså, jag var nog lite otydlig, det boschnr. du har skrivit här motsvarar BMW´s nr. enligt ovan! M.a.o. Boschnr. 0280 212 010 är samma lmm som BMW nr. 13 62 1 718 521 Sprry om jag rörde till det! //M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.