AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.193

haha då har man en 7a med en trasig fjäder igen då!

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
hej på er ! var ute o körde igår och då sa d fjång o sen va d klart även på denna 7a! hmmm hur vanligt e d här?

vad är bäst bmw orginal el mekonomen??? nån som vet priser?

d är iaf en 99a utan nivå crap!mvh 7an
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det viktigaste är att byta båda, för antagligen är den andra på gång. Dessutom så kan en ny och en beg vara olika långa vilket ger sned bil.
Vad gäller BMW eller Mekonomen, så har du ju redan testat BMW:s kvalitet på fjäder (elller sitter det piratsänkfjädrar på den ?), Mekonomens kan ju knappast vara sämre!

/Mats J
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Bytte min i förrgår men det men den gick av så illa att den slet upp insidan av mitt nya vinterdäck..
Sökte i bildelskatalogen och köpte därifrån. Ca 1400kr för bägge fram. Jämförde aldrig priser.

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
ok tackar! hmmm när man tar bort fjäder benet så behövs väl ingen framvagns inställning efter d va???? d e ju bara fasta saker som ska bort
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag har aldrig behövt det på de tidigare tre bilar jag bytt på.

Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
mina är också av, det borde vara vanligt med andra ord.

bak för bägge 750 kr.
Ch
79
Chris47
730(V8)-92
323-86
Fjädrar på BMW ca 800 kr/st fram och på HCJ ca 700 kr/st fram. Bak är lite billigare tror jag. Komplett sänksats på hcj kostar 2200 kr. Sänkta fjädrar är styvare och går sönder ännu lättare.

Man behöver inte göra framvagnsinställning efteråt, men jag rekommenderar att leja bort det om det är rimliga pengar eller skaffa riktigt bra och långa fjäderspännare. Jag fick använda fyra stycken dubbla spännare och en massa listiga knep för att kunna byta mina fjädrar fram och det tog ca 4h per sida. Fjädrarna är väldigt långa och styva jämfört med andra bilar.
/CC

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag hade inga fjäderspännare som passade. Lossade fjäderna först och höjde bilen med domkraften, sedan var det bara till att lossa det som behövdes.
Sätt dit fjäder och det som går och sedan sänka och pricka in dämparen rätt.
Snabbt ialla fall, kanske inte rätt..

Ch
79
Chris47
730(V8)-92
323-86
Jag fattar inte. Kan du beskriva det lite nogrannare?
/CC

7a
186
7an
BMW 740Ia 99
köpte fjädrar 2st idag så imorrn e dom bytta..gick på 1123kr för 2st på bildels experten med garanti! nu får vi se om dom e bättre än bmws!!!:)

hade iof lite rabatt där...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.